Vilka brallor - olika väder

Haha, na, tänker att det kan bli väl varmt med långisar i +8. Men det är klart att man bör nog klä på sig om man blir stillastående en längre tid.

Haha, na, tänker att det kan bli väl varmt med långisar i +8. Men det är klart att man bör nog klä på sig om man blir stillastående en längre tid.

Underskatta aldrig glädjen i att ha med värmeplagg. Det kan lätt förgylla tillvaron att dra upp en go dunjacka eller varma strumpor när man hållt igång och småsvettats under klätterpassen, även om det är plusgrader ute :D

Underskatta aldrig glädjen i att ha med värmeplagg. Det kan lätt förgylla tillvaron att dra upp en go dunjacka eller varma strumpor när man hållt igång och småsvettats under klätterpassen, även om det är plusgrader ute :D

Precis - hellre för mycket kläder med tänker jag. I alla fall så det finns i bilen :)
En liten off topic-fråga bara - jag behöver tejp till fingrarna, tror jag. Har fortfarande lite småsår från sist jag klättrade. Klättertejp finns ju inte Växjö vad jag vet - men vad funkar? Maskeringstejp? ;)

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Ok. Och det går att köpa i random sportbutik?

Alla apotek har sådan. Köp vit, du måste ha en 'icke-elastisk'. (den hudfärgade funkar inte)

Sporttape används oftast för att stärka svaga leder, t ex fingrar. Jag brukar oftast inte använda tape för att förhindra småsår, bara om klippan är extrem-vass kanske.

Alla apotek har sådan. Köp vit, du måste ha en 'icke-elastisk'. (den hudfärgade funkar inte)

Sporttape används oftast för att stärka svaga leder, t ex fingrar. Jag brukar oftast inte använda tape för att förhindra småsår, bara om klippan är extrem-vass kanske.

Jag har inte hunnit kolla runt tidigare, men nu på lunchen var jag inne på Stadium. Där hade dom dock bara en 4 cm bred tejp. Ska kolla typ Intersport och Teamsportia efter jobbet, men annars apoteket också.

Jag har aldrig använt tejp förr, så har inte så bra koll. Men sist jag var ute så fick jag många småsår på fingertopparna som inte läkt än och tror därför det kan vara läge för lite tejp på lördag.

Det är så bred den brukar vara ungefär. Vill du ha smalare, riv den i remsor. På fingertopparna kommer tejpen nog dras av ganska omgående dock.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips