Vilka brallor - olika väder

Haha, na, tänker att det kan bli väl varmt med långisar i +8. Men det är klart att man bör nog klä på sig om man blir stillastående en längre tid.
 
Haha, na, tänker att det kan bli väl varmt med långisar i +8. Men det är klart att man bör nog klä på sig om man blir stillastående en längre tid.

Underskatta aldrig glädjen i att ha med värmeplagg. Det kan lätt förgylla tillvaron att dra upp en go dunjacka eller varma strumpor när man hållt igång och småsvettats under klätterpassen, även om det är plusgrader ute :D
 
Underskatta aldrig glädjen i att ha med värmeplagg. Det kan lätt förgylla tillvaron att dra upp en go dunjacka eller varma strumpor när man hållt igång och småsvettats under klätterpassen, även om det är plusgrader ute :D

Precis - hellre för mycket kläder med tänker jag. I alla fall så det finns i bilen :)
En liten off topic-fråga bara - jag behöver tejp till fingrarna, tror jag. Har fortfarande lite småsår från sist jag klättrade. Klättertejp finns ju inte Växjö vad jag vet - men vad funkar? Maskeringstejp? ;)
 
Ok. Och det går att köpa i random sportbutik?

Alla apotek har sådan. Köp vit, du måste ha en 'icke-elastisk'. (den hudfärgade funkar inte)

Sporttape används oftast för att stärka svaga leder, t ex fingrar. Jag brukar oftast inte använda tape för att förhindra småsår, bara om klippan är extrem-vass kanske.
 
Alla apotek har sådan. Köp vit, du måste ha en 'icke-elastisk'. (den hudfärgade funkar inte)

Sporttape används oftast för att stärka svaga leder, t ex fingrar. Jag brukar oftast inte använda tape för att förhindra småsår, bara om klippan är extrem-vass kanske.

Jag har inte hunnit kolla runt tidigare, men nu på lunchen var jag inne på Stadium. Där hade dom dock bara en 4 cm bred tejp. Ska kolla typ Intersport och Teamsportia efter jobbet, men annars apoteket också.

Jag har aldrig använt tejp förr, så har inte så bra koll. Men sist jag var ute så fick jag många småsår på fingertopparna som inte läkt än och tror därför det kan vara läge för lite tejp på lördag.
 
Det är så bred den brukar vara ungefär. Vill du ha smalare, riv den i remsor. På fingertopparna kommer tejpen nog dras av ganska omgående dock.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vandrafjäll Vilka rep? för klättring klippa med topprep Klättring allmänt 1
vandrafjäll Vilka kängor till mina stegjärn? Klättring allmänt 17
Bloggomann Vilka hexor? Klättring allmänt 26
cake Vilka kammar? Klättring allmänt 63
takstol Vilka La Sportiva ska man välja? Klättring allmänt 14
seon Vilka klätteresmål är ett måste? Klättring allmänt 27
magwo Dubletter av kammar, vilka? Klättring allmänt 17
realout Kilar o Cams - vilka är bäst? Klättring allmänt 33
fson Klättring inomhus-vilka barn kan följa med? Klättring allmänt 5
lobo2me Vilka repskador ska man se upp med? Klättring allmänt 7
gröntäpple approach skor-vilka köpa?? Klättring allmänt 17
vastero Vilka varumarken och produkter galler? Klättring allmänt 36
pirx repsnören till hexor, vilka storlekar Klättring allmänt 10
fson Vilka klätterskor? Klättring allmänt 5
Lottisen Vilka skor ska jag köpa? Klättring allmänt 4
headjam Vilka klätterprylar är bäst??? Klättring allmänt 1
sfrge Knyta ihop rep av olika dimensioner. Klättring allmänt 10
Klippsmurfen Olika gummityper på samma modell Klättring allmänt 11
zardoz Varför olika graderingssystem? Klättring allmänt 12
cacarom olika quickisar för sport och trad Klättring allmänt 6
henkaj karbinens olika former. Klättring allmänt 3
Olle H Olika längd på dubbelrep Klättring allmänt 10
sladdis dubbelrep av olika dimensioner? Klättring allmänt 6
Vandrare Olika sko-storlek höger/vänster Klättring allmänt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.