Vilka är topptillverkarna?

Norröna har problem eller hade iallafall förra året. Jag köpte 2 jackor och båda fick jag reklamera 3 ggr och slutade med att jag gjorde återköp. De visste om att de hade problem med vissa av deras grejor.

Klättermusen är jag riktigt nöjd med, när man kan köpa deras grejor på superrea som nu på addnature är det ett grymt bra köp. Miljövänligheten väger tungt för mig, skulle aldrig köpa av en tillverkare som inte tänker på miljön.

Bergans och Arcteryx verkar alla som jag hört vara väldigt nöjda med.
 
Tycker att fjällräven med sin numbers-serie kvalar in med;)

hmm mistänker att den serien har samma kvalitet som deras kläder hade för 20 år sedan, senaste åren har kvalitén varit usel vad jag har set och märkt, förra vintern hade jag en grundkurs vinteröverlevnad där 3 st hade nya fjällräven byxor samtliga hade spräckt grenarna på byxorna efter 2 dagar, jag har också spräckt grenen på 2 par byxor nu kan jag inte säga hur kvalitén har varit de 2 senaste åren då jag har undvikit märket, har inte bar haft problem med spräckta grenar utan knäförstätkningar som trillar av och andra sömmar som har gått sönder, De byxorna som är 8 år gamla är de som är fräschast. och de nyaste är de som ser mest slitna ut även fast de är de som har använts minst .
så något har de gjort med tyg och sömmar de senaste åren då även tyget spricker och får glödlopper vilket jag inte upplevde förut.

För det priset som number serien har så får man många byxor och jackor av andra märken, men jag hoppas att de har lyckats att göra kläder nu som håller för friluftsliv.

mitt fjällräven tält som är 8 år gammalt är mera slitet än mitt hillebergs tält som är 20 år gammalt och då har jag använt hillebergstältet bra mycke mera. hunden sprang in i en lina på fjällräven tältet och då lossnade linan med infästning fån tältet :0 hunden märkte inte ens att hon sprang in i linan så innan jag skulle sätta upp fjällräven som ett kvalitets märke så bör de bli bra mycke bättre över hela sortimentet inte bara göra en serie som ska vara av bra kvalitet
 
Som vanligt är det ditt bruk och behov som styr. Om det saknar vi upplysningar. Var och när är ju oxså väsentliga ingångsdata. [raderat /admin]
Med fler ingångsdata är det enklare, för alla.
Välkommen åter efter komplettering.

go tur
 
Senast redigerad av en moderator:
Undrar lite över vilka tillverkare som är aktuella att titta på när man ska inhandla kläder (främst jackor) om man vill ha toppkvalitet?


Vart ska du använda kläderna? I naturen el sthlm's innerstad?

Hört siffror att 70% av alla super plaggen ser aldrig naturen.. dom som verkligen vistas i naturen väljer mer o mer äldre beprövade material som bomull el liknande.. är även jag på väg från membran träsket..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.