Vi är här nu

Också ny här, ser ut att bli långledig p.g.a. corona. Åker i land i morgon.
Sen blir det att åka upp till Sör Varanger och starta isfiske sesongen.
Hoppas på en fin vår med mycket fiske:)

Min innresa från riggen är satt till lördag!! 23 dagar ute på havet!!
Men det blir att hoppa i båten på jakt efter fjordens fiskar,när jag kommer hem!!
Hoppas på att det blir mer torsk i år!!

Lite fiske från plattformen denna turen. Bara skitväder.
God tur in och god fri!!

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Vet inte om det nämnts men vore kul om fiskedelen på utsidan kunde delas upp i olika områden. Te.x flugfiske, jiggfiske m.m. Ja ni förstår hur jag menar.

Roligt med er sportfiskare här. Jag skriver själv mest om fjällvandring men har lekt med tanken att någon gång ta med ett spö på Padjelantaleden. Jag har säkert mycket att lära av er.

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.
Vet inte om det nämnts men vore kul om fiskedelen på utsidan kunde delas upp i olika områden. Te.x flugfiske, jiggfiske m.m. Ja ni förstår hur jag menar.

Annars går det ju (med någon disciplin...) att ha olika trådar som tex stora flugbindningstråden, stora tråden om kustfiske efter havsöring etc

Okoun har orkat registrera sig. Men namnet fick stryka på foten då det kom ifrån abborre men jag under året som gått fått förutfattade meningar om fiske och länder åt öster till.

Gillar undertexten här på forumet ” Fiske på naturens villkor”

Kul att ni hittade hit! Det har varit lite för mycket fjällvandringssnack för min smak. Jag föredrar att vara ute på vattnet, nu vet jag i alla fall att det finns andra här som delar det behovet. Välkomna!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.