vart planerar ni cykla till våren/sommaren?

låt höra=)

själv har jag inte planerat klart 100% än,men utgångspunkten kommer med största sannolikhet att bli polen för att sedan fortsätta sydöst ett antal länder

vore skoj att cykla tillsammans med andra åtmínstone en del av sträckan..

/patrik

Yo!

Jag hade tänkt att cyckla till galdhöpiggen (eller hur det stavas) och springa upp och sedan cyckla hem till trollhättan igen.. Du som verkar ha lite cykelerfarenhet, hur lång tid tror du det kan ta om man har lite sådär medelbråttom??

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Mo i Rana - Strömsund

En kamrat och jag planerar att cykla från Mo i Rana till Strömsund. Två tredjedelar av sträckan längs norska kusten och sedan österut vid Namsos över mot Gäddede och vidare ner till Strömsund.
Det bör bli ca. 80 mil vilket vi planerar ska ta sjudagar. Packningen på våra cyklar ska vara lätt varför vi planerar övernattning i hytter och stugor längs vägen. Vi åker i slutet på juli eller början på augusti.

tja , "medelbråttom", svårt att säga ,beror på terräng, stora höjdskillnader tar på en, men på flack mark klarar man lätt 10-15 mil per dag och så hinner man ta sig en titt på omgivningen oxå..

btw, jotunheimen är nog ett mycket bra val, otroligt vackert och inspirerande

mvh

Asien runt

Jag planera att göra en tur från Almaty / Kazakhstan till Singapore en sträcka på för många mil. Tiden tänkte stanna borta är från februari til november. Är det någon mer som har planerat att vara borta i "stan-länderna", Kina, eller sydost-Asien i till sommaren med cykel? Det skulle vara kul att träffa någon där för det blir kanske lite trist att göra hela turen själv. Hör av dig på j_stellan@yahoo.se

/Stellan

mördarsnigel; sa:
Är det vältrafikerat av cyklister där, vet du det?
Med vältrafikerat gissar jag att du menar att man ska möta några cyklister på vägen varje dag. Det gör man inte.

Enda (?) webbplatsen med samlad info om vägarna kring Jotunheimen och andra spektakulära norgevägar är min egen http://w1.908.telia.com/~u90802157/ ;-)

Som svar på frågan vart sommarens cykelresa ska gå så är jag sugen på att trots trafiken på RV7 äntligen cykla Måbödalen (just i branten är trafiken noll!). Jo, det är också i Norge det...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips