Vart får man tag på kartor för utskrift?

Hej!
vill ha tag i kartor som är ganska detaljerade över ett flertal områden.Är det någon som vet vart jag kan skriva ut själv ifrån?ha kollat googlemap å endel andra sådana kartsök men det stämmer inte med verkligheten eller så är de inte nog detaljerade.
 
http://gis.lst.se/lanskartor/

Detaljerat ner till fastighetskartan utan fastighetsgränser. Just nu verkar det krångla men annars är det fina kartor. Kanske inte direkt avsedda för utskrift, men man kan ju alltid ta skärmdumpar och klistra ihop i datorn, så länge man orkar.

Eniros kartor är ganska detaljerade.

Annars säljer gärna Lantmäteriet kartor till dig :)
 
För mig

hakade länskartorna också upp sig men http://www.gis.lst.se/vattenkartan/htm/viewer.asp fungerar i varje fall just nu.

Lantmäteriet har ju gröna kartan på CD och den kan man skriva ut från vilket borde ge bättre kvalitet. Tror att du kan låna CD-skivorna på vissa bibliotek. Hurvida det är tillåtet att skriva ut en papperskarta från en sån CD-skiva vet jag inte.

Men generellt så rekommenderar jag att köpa papperskartor det
ger bättre överblick speciellt om du klistrar ihop kartbladen kant i kant. Laserprinter i färg och format A2 eller A1 skulle kunna vara ett alternativ men vad kostar en sån skrivare? Tyvek är förstås ännu bättre men där har jag aldrig klippt och klistrat ihop kartblad.

Ibland när jag vill ha ett litet kartutsnitt för en tur så kopierar jag själv från en av mina tryckta kartor på min kombinerade A4 färglaserskrivare och scanner. Ofta klipper och klistrar jag ihop två A4-utskrifter. Kvalitén på en sån här kopia blir fantastiskt bra även om originalkartan är en plastad papperskarta. Utskrifter från http://www.gis.lst.se/vattenkartan/htm/viewer.asp blir inte alls så bra som kopior från tryckta kartor.

Thure
 
okej,hade tänkt typ A3 storlek så man kan vika ihop å ha med å att de är relativt lätta att ta med.hade tänkt köpa kartor i en lokal butik sådanna plastade men allt va slut nu när det är turist invassion å behöver ha dem nu direkt tyvärr.
 
Har du kollat Eniros kartor? Det finns en "Skriv ut" och man ser höjdkurvor och våtmarker. Det räcker kanske en bit om du måste ha kartorna NU?
 
ja,men de stämmer inte över hur området ser ut i verkligheten på eniro annars hade det varit jättebra.å satelit eller flygfotot är så suddigt så det kunde vart vilket grönt område som hellst,såg inte ens älven som är typ 15 meter bred i verkligheten på kortet.kollade på gls länken jag fick ovan å den fungerade.fick ut ett par bra bilder iaf.

Tack för hjälpen alla!
 
Jag brukar använda mig av kartfunktionen på inatur.se (eller inatur.no om jag ska till Norge). Enda nackdelen är att det inte finns nån "skriv-ut"-funktion, men det brukar jag fixa mha print-screen. Kartorna finns i massor av skalor o den mest detaljerade är nästan identisk med gröna kartan. Så länge man kommer ihåg att inte ändra storleken på bilden man får efter print-screen-tryckningen så blir kvalitén på bilden bra.

Däremot har jag inte hittat nåt bra papper att skriva ut på så kartorna brukar inte hålla så himla länge (men vad gör det när man bara ska använda de en helg).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vart får man tag i eTrax Summit någonstans i Sverige???? Navigering 2
xyz123 Vart skall köpta kartor? Navigering 13
HotellKantarell Vart ligger hotell kantarell? Navigering 13
frostic Vart kan man köpa en världskarta? Navigering 2
Tony-Avesta Vart anmäler man felaktigheter i kartmaterialet? Navigering 6
Jozze72 Vart köpa GPS? Navigering 13
jonasolof Styra vart karta ska hamna i 60Cx Navigering 10
Garmin Vista Vart hittar man nytto program till Garmin IGUE 3600 Navigering 4
tobbeX Vart kan man finna Bluechart Atlantic V7.0? Navigering 14
GilbertK Vart hittar man billigaste City Select Europe 6.0?? Navigering 0
wima Skriva ut kartan själv- bra idee, men hur får jag den vattentät? Navigering 28
Coachmike Får inte upp V3 kartan i Base Camp! Navigering 4
Sensonic Hur får Alla kartor samtidigt i en Colorado 300? Navigering 5
Ehrsa Ny GPS-satellit får äldre GPS:er att sluta fungera! Navigering 0
375hh Hur får jag kurs på min Garnmin 60csx? Navigering 15
masvean Hvor på nett får jeg kjøpt finnske turkart??????? Navigering 3
wongfu Får inte planerade rutter att fungera med Garmin 60c Navigering 7
Store Sverige får nytt koordinat- och höjdsystem Navigering 33
Martin Fjäderlätt Studenter får Lantmäteriets kartor på webben! Navigering 30
maggi Mitt fugawi får ej kontakt med GPS clip-on Navigering 0
maggi Fugawi får ingen GPS-kontakt. Jag behöver hjälp Navigering 0
etrexlegend Hur får man ut koordinater från Mapblast? Navigering 3
Tony_Avesta Nä nu får ni hjälpa mig!! Navigering 13
Sportbil Hur får man in en OziE wpt-fil i en eTrex? Navigering 2
Erica_ Hur får man in kartor i en Garmin Venture Navigering 7
zelfra Hur får man in skannade kartor i en Palm Navigering 3
BadCash Var hittar man enklast GPX-filer för vandringsleder? Navigering 6
jordbrukaren Hur anger man GPS-koordinater, vilket format? Navigering 16
kindla Kan man importera den nu öppna Topo-kartan till macen? Navigering 5
Johan123 Finns det någon app där man kan meddela sin position? Navigering 15
teamfearnofish hur går man till väga??? Navigering 1
chrsan hur ser man karta på sd kort i Basecamp? Navigering 3
cdtdk Garmin etrex vista - Hur söker man? Navigering 2
Tony-Avesta Kan man inte använda GPS i MapSource längre? Navigering 11
niklaz Var hittar man Garmin-tillbehör billigt? Navigering 19
Skipper_ Vilken karta skall man köpa för att det skall se ut på GPSen som hitta.se Navigering 6
carpe.diem Hur tankar man över en gpx-fil utan att ta ur minneskortet ur gps:en Navigering 2
Totteman Vad ska man köpa? Navigering 0
Wild Spirit Vad ska man välja? Navigering 2
Brune Kan man lita på sjökortet? SR P1 Navigering 2
gundj Hur skapar man egna POI? Navigering 3
ALj Hur långt före kameran ska man varna? Navigering 26
ekis Karta över Sandsjöbacka eller hur man går vilse... Navigering 2
jonasolof Kan man se en transparent karta i Mapsource/PC? Navigering 0
Cederhorn Följa spår tillbaka. Hur gör man ? Garmin 60 Navigering 6
grodanbolle Vad behöver man för program för att kolla på Rik filer Navigering 6
grodanbolle Finns det någonstans på nätet man kan kolla kordinater Navigering 16
grönis Vilken magellan gps ska man köpa? Navigering 5
salis Kan man lägga in egna kartor i Garmin Quest/60cs Navigering 7
abel New York, var kan man handla billigt Navigering 16

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...