Varför klagar folk jämt på jägare???

Man behöver läsa på och har man läst på så vet man vad en professor är. Jag anmärker alltså inte på ditt språk utan på din kunskapsbrist.

Ja du Professorn.

Undrar om inte dina inlägg i denna tråd mest har sin grund i ditt ogillande av jägare i allmänhet och rovdjursjägare i synnerhet då du hittills varken bidragit med speciellt mycket positivt eller informativt i tråden.

Det är min tro och mitt tyckande. ;)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har svårt att förstå varför somliga vill framstå som okunniga. Är det något att vara stolt över?

...för att inte tala om de som vill framstå som negativa, inskränkta och nedlåtande, är det något att vara stolt över ? ;)

Vad har du själv bidragit med i tråden förutom att försöka sprida negativ stämning ? :)

Senast ändrad:
Jag har svårt att förstå varför somliga vill framstå som okunniga. Är det något att vara stolt över?
Det är en sorts motkultur. Kan man inte vara bra på att vara bra så kanske man kan vara bra på att vara sämst. Längre tillbaka kunde fenomenet vara störande, men med internets och sociala mediers inträde innebär det sannolikt slutet för demokratin. Jag kallar det för dumskallarnas diktatur.

Vore det bra med färre vildsvin i Sverige? Svår fråga kanske.

Nej, det är en relevant fråga.

Det finns områden där Vildsvin utgör stora problem på grund att dom är för många likväl det finns områden där det knappt finns vildsvin.

I ren skogsmark är Vildsvinen sällan ett problem, i odlingslandskapet kan dom ställa till det rejält.

När någon gör en poäng av att någon använder begreppet jaktlicens så kanske man bör tåla att någon gör en poäng av att det inte finns någon professorexamen i Sverige.

Så är det och lite munhugg är bara roligt så länge man inte går på personangrepp och sätter mera fart på tråden. :)

Den balsansgången klarar dom flesta med glans möjligtvis undantaget några få jaktmotståndare. :)

Senast ändrad:
Vad tycker du om rovdjursjägare och dess förehavanden ? ;)
Skyddsjakt av rovdjur med "felaktigt" beteende är väldigt viktigt. Därför behöver man ta bort all licensjakt av rovdjur för att kunna sänka trösklarna för när skyddsjakt ska ske. Om man ska bedriva både en utökad skyddsjakt samtidigt som licensjakt bedrivs tar stammarna alltför mycket stryk. Licensjakten blir därför ett hinder för utökad skyddsjakt och därmed blir de som bedriver licensjakt av rovdjur en indirekt orsak till fler rovdjursangrepp på tamboskap.
Så långt om rovdjursjakt. Vad det gäller rovdjursjägare så använder jag samma kriterier där som för övriga jägare: Jag har inget emot rovdjursjägare, bara korkade rovdjursjägare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips