Var ska ni cykla 2012?

Inte riktigt känsla för att säga upp mig och börja cykla. Snart kanske. Men en polare har gjort det och ska köra Belgien - Australien, startar om några veckor. Vi har tänkt oss att om jag tar semester i augusti-september så är han i typ Tadzjikistan då. Då flyger jag dit, cyklar med honom i 5 veckor och flyger hem. Det borde vara den svåraste delen på resan så han blir glad att få sällskap där.

Jag cyklar Sverige - Asien (har inget riktigt slutmål) och sitter just nu på ett hostel i Bukarest och väntar på nya fälgar. Min bakfälg sprack 40 km från Bukarest. Nästan anhalt blir Bulgarien, sen Turkiet osv, den gamla vanliga rutten. Hoppas jag möter någon av er på vägen!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nedräkningen har börjat.

Nu har jag jobbat sista dagen och skall nu ta itu med de sista förberedelserna för min resa. Den börjar i Grensjakobelva i norra Norge den 26 juni. Sedan får vi se om den slutar på samma plats om 6 år. Nu börjar det pirra lite i kroppen.

Nu har jag jobbat sista dagen och skall nu ta itu med de sista förberedelserna för min resa. Den börjar i Grensjakobelva i norra Norge den 26 juni. Sedan får vi se om den slutar på samma plats om 6 år. Nu börjar det pirra lite i kroppen.

Dig kommer jag ihåg! Det var väl du som planerade att cykla ishavskusten i Sibirien mm mm i en tråd från 2009?

Även om inte den planen står fast så vore det kul med en adress till eventuell blogg!

Jag ska cykla Danmark, norra Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike,Spanien och förhoppningsvis Marocco. Startar från Göteborg. Har tänkt att wwoofa längs vägen. http://www.wwoof.org/. Är det någon som ska göra en liknande tur? Vore kul att få sällskap med någon likasinnad

// Andreas

Cykelsemester i Sverige

Är väldigt sugen på en cykeltur nu i sommar. Tror nog det lutar åt att cykla upp till Siljan och ta mig runt sjön och vidare hem. Cirka 22mil från min hemort upp till leksand där jag tänkt att campa. Sen cykla på den östra sidan upp till Orsa. Från Orsa ner till Västanvik för att vila upp sig till hemfärden till Degerfors.

Någonting man inte bör missa runt Siljan?

// Niklas :)

Jag ska cykla Danmark, norra Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike,Spanien och förhoppningsvis Marocco. Startar från Göteborg. Har tänkt att wwoofa längs vägen. http://www.wwoof.org/. Är det någon som ska göra en liknande tur? Vore kul att få sällskap med någon likasinnad

// Andreas

Ska cykla exakt samma rutt som du med en kamrat.
Bara att när vi når sydfrankrike så svänger vi istället öst till Italien. :)

Börjar cykla ifrån Kalmar 8 Juni

2 veckor av kneg kvar sen jävlar!

2 veckor kvar sen jävlar sticker jag o järnhingsten ut på vägarna.

Vart vet jag inte.. neråt iallafall. kan bli till Kina kan också bli Trelleborg. ingen aning men skit samma.
Väntar bara på de sista komponenterna till cykeln som jag beställde igår sen väntar nog ett gött äventyr som jag längtat efter att få genomföra ända sedan jag började gymnasiet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips