var ska man vandra?

jag har länge drömt om att dra ut ensam å vandra i fjällen. Nu om några veckor ska det äntligen bli av. Men problemet är att jag inte riktigt vet var jag ska vandra.
Är det någon som har några bra tips på var man borde vandra?
Om det är någon som har några allmänna tips så skulle jag vara jätte glad.

tack som fan för svar:p

puss å kram från JOOOSE

Mitt standard svar är att vandra Kungsleden mellan Ammarnäs och Hemavan.
Leden är lätt att vandra och följa. Det finns 5 stugor utspridda på en sträcka på drygt sju mil, det är således lagom avstånd som de flesta klarar av. I en del av stugorna finns det möjlighet att köpa torrvaror , konserver och godis.
Man kan välja om man vill bo i stugorna eller tälta i anslutning till dem eller om man helt enkelt väljer att tälta fritt. Området är mycket vackert.
Det finns dagliga bussförbindelser till såväl Ammarnäs som Hemavan.

God tur!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Storulvån-Sylarna-Blåhammaren i Jämtland är inte fel att börja med, enkelt att gå själv skulle jag gissa även om jag själv gått med sällskap. Bra leder, mycket fin natur och trevliga fjällstationer med alla bekvämligheter om man önskar det.

En sittning i bastun på Blåhammarens fjällstation är ett måste! Underbart att sitta där och blicka ut över fjällen!

God tur vad du än väljer!

Storulvån-Sylarna-Blåhammaren i Jämtland är inte fel att börja med, enkelt att gå själv skulle jag gissa även om jag själv gått med sällskap. Bra leder, mycket fin natur och trevliga fjällstationer med alla bekvämligheter om man önskar det.

En sittning i bastun på Blåhammarens fjällstation är ett måste! Underbart att sitta där och blicka ut över fjällen!

God tur vad du än väljer!

jag gillar också den trakten, jag har bara gått dagsturer från storulvån men det är riktigt fint!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips