Var säljs Marmot?

Hej,

Jag är intresserad av Marmots skaljackor. Var i Sverige säljs de och kan någon med erfarenhet tycka till om Marmots skaljackor?

Jag vill använda min skaljacka till vandring, paddling och skidåkning (på längden och nerför).

Naturkompaniet

Om jag inte missminner mig, så finner du Marmots kollektion hos Naturkompaniet. Om det är en lokal företelse i Gävle skall jag låta vara osagt.

Jag har själv en Marmot 2-lagers G-Tex skaljacka som jag tycker är kanon. Den är oerhört genomtänkt och jag hittar nya finurliga fickor och andra features varje år... Jo, den är 5 år gammal, men jag använder den sällan till vardags, så den håller än.

Så.

/Jimmie

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Marmots Membrain?

En fråga till: Marmot använder i en del av sina jackor materialet Membrain, som "liknar Gore-tex" säger de själva. Vadå liknar? Kan man alltså använda den i kyl och stark vind och materialet andas som Gore-tex. Eller?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips