Var säljs Marmot?

Hej,

Jag är intresserad av Marmots skaljackor. Var i Sverige säljs de och kan någon med erfarenhet tycka till om Marmots skaljackor?

Jag vill använda min skaljacka till vandring, paddling och skidåkning (på längden och nerför).

Naturkompaniet

Om jag inte missminner mig, så finner du Marmots kollektion hos Naturkompaniet. Om det är en lokal företelse i Gävle skall jag låta vara osagt.

Jag har själv en Marmot 2-lagers G-Tex skaljacka som jag tycker är kanon. Den är oerhört genomtänkt och jag hittar nya finurliga fickor och andra features varje år... Jo, den är 5 år gammal, men jag använder den sällan till vardags, så den håller än.

Så.

/Jimmie

Marmots Membrain?

En fråga till: Marmot använder i en del av sina jackor materialet Membrain, som "liknar Gore-tex" säger de själva. Vadå liknar? Kan man alltså använda den i kyl och stark vind och materialet andas som Gore-tex. Eller?

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.