Väljer mellan två sovsäckar. Behöver lite input.

Hej!

Har hittat två sovsäckar som jag köpt. Har bägge hemma och skall besluta mig för en av dem. Vet dock inte riktigt vilken jag skall välja.

Sovsäck 1
Rab Solar Ultra 1 Reg -4°C Granite Unisex

Sovsäck 2
marmot - trestles elite eco 30 reg

Rabben köpte jag för 1500kr (ord. 2700 typ) och Marmot fick jag för 999 (ord. 1700 typ) så prisskillnad finns.
Sovsäcken kommer användas för turer i stockholmsområdet och även för någon vandring i fjällen. Vill kunna sova ute både vår och tidig höst utan att frysa. Viktmässigt så är Marmot lite lättare.

Vill välja bäst sovsäck men är lite osäker på vad jag skall gå på. Har ni några tips? Skall ut i skogen ikväll och sova :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips