Väljer mellan två sovsäckar. Behöver lite input.

Hej!

Har hittat två sovsäckar som jag köpt. Har bägge hemma och skall besluta mig för en av dem. Vet dock inte riktigt vilken jag skall välja.

Sovsäck 1
Rab Solar Ultra 1 Reg -4°C Granite Unisex

Sovsäck 2
marmot - trestles elite eco 30 reg

Rabben köpte jag för 1500kr (ord. 2700 typ) och Marmot fick jag för 999 (ord. 1700 typ) så prisskillnad finns.
Sovsäcken kommer användas för turer i stockholmsområdet och även för någon vandring i fjällen. Vill kunna sova ute både vår och tidig höst utan att frysa. Viktmässigt så är Marmot lite lättare.

Vill välja bäst sovsäck men är lite osäker på vad jag skall gå på. Har ni några tips? Skall ut i skogen ikväll och sova :)

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips