Var Köpa Neopren?

Hej!
Någon som vet var man kan köpa neopren som metervara? Jag behöver nån kvadratmeter för att sy fodral till batterier och till min iPod.
Mvh Nils

Hej, ja, du det är inte lätt, jag har försökt! Däremot är jag fast besluten att det måste finnas alternativ till det jag hittat. Jag fick tag på en snubbe på poseidon dykcenter, tror jag det var. Dom syr tydligen egna dräkter. Han kollade runt lite och ringde tillbaka. Budet var att jag skulle kunna få köpa genom honom för 500:- /kvm vilket jag tyckte var alldeles för dyrt. Jag hade ju för katten precis köpt en helt ny longjondräkt (utan armar) för 900:- ! Han tyckte också att det var ett mysterium att man kunde köpa så billigt, men det hjälpte ju inte mig. Och inte dig heller :) Så jag misstänker att vi får leta vidare. Ska bli intressant att se om någon har andra erfarenheter!

Fredrik

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Tråden är gammal

personligen har jag återanvänt t ex musmattor och avlagda neoprenplagg.

Thure

Regale är en firma som brukar kunna förse en med de flesta udda förnödenheter.

Små spillbitar har jag fått på ett ställe som klistrar våt och surfdräkter. Fråga du kan aldrig få värre svar än nej.

Senast ändrad:

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.