Vandringsbyxor i stora storlekar för tjejer?

Fjällräven finns i storlek 48 i ganska många modeller, men inte i alla färger.
Byxorna verkar ha blivit längre på senare tid. Jag har ett gammalt par i storlek 46 som är lagom långa fast lite för trånga. I vintras köpte jag ett par 48 som var alldeles för långa. Jag är 172 cm lång.
Ellos har ett märke som heter Ahkka, de har byxor i storlek 34-60. De har kanske lite sämre passform och slitstyrka än fjällräven, men hellre det än att de är för små. De är ganska små i storlekarna så ta en storlek större än normalt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nej, du är verkligen inte ensam om problemet! Jag har ofta problem med att byxor sitter för tight (nästan rörelsehindrande) över lår och vader men att det liksom glappar i ryggen. Tycker mig inte vara särskillt oproportionerlig men tydligen är jag det. Har spelat fotboll, innebandy och simmat mycket fensim när jag var tonåring vilket byggde upp starka och ffa bulliga muskler. De är mycket bra att ha, starka och fina men verklar inte passa med gengse ideal.
(...)
En svala gör ingen vår och än så länge bara jeans, men kanske ändå en strimma av hopp för sådana som vi...? ;)
Barbell Apparel Creates 'Anti-Thigh Gap' Jeans For Athletes With Muscular Legs

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips