Vandringsbyxor i stora storlekar för tjejer?

Fjällräven finns i storlek 48 i ganska många modeller, men inte i alla färger.
Byxorna verkar ha blivit längre på senare tid. Jag har ett gammalt par i storlek 46 som är lagom långa fast lite för trånga. I vintras köpte jag ett par 48 som var alldeles för långa. Jag är 172 cm lång.
Ellos har ett märke som heter Ahkka, de har byxor i storlek 34-60. De har kanske lite sämre passform och slitstyrka än fjällräven, men hellre det än att de är för små. De är ganska små i storlekarna så ta en storlek större än normalt.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Nej, du är verkligen inte ensam om problemet! Jag har ofta problem med att byxor sitter för tight (nästan rörelsehindrande) över lår och vader men att det liksom glappar i ryggen. Tycker mig inte vara särskillt oproportionerlig men tydligen är jag det. Har spelat fotboll, innebandy och simmat mycket fensim när jag var tonåring vilket byggde upp starka och ffa bulliga muskler. De är mycket bra att ha, starka och fina men verklar inte passa med gengse ideal.
(...)
En svala gör ingen vår och än så länge bara jeans, men kanske ändå en strimma av hopp för sådana som vi...? ;)
Barbell Apparel Creates 'Anti-Thigh Gap' Jeans For Athletes With Muscular Legs

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips