Vandring nästa vecka

Fyller 40 och vill "fly fältet" nästa helg och en vecka framåt. Har funderat gå Abisko Kebnekaise men det verkar vara för tidigt på sässongen. Gick Ammarnäs Hemavan ensam förra året men då i slutet av augusti. Nu bara en vecka kvar och behöver bra turförslag

Är det helt kört gå Abisko Kebnekaise om en vecka? Vill inte pulsa i snö hela vägen

Ska väl tillägga att jag sover i tält och bär med mig det jag behöver. Vad jag förstår är inte heller stugorna öppna redan nu. Finns det några som går den leden så här tidigt?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vi är 5st som ska vandra Abisko-Nikkaluokta den 3 juni. När hade du planerat att vara tillbaka? Tänkte om du han skriva om snöläget innan vi for ut....

SNÖ?

Hur har det gått? har ni någon info om snöläget? Tänkte bege mig ut den 10/6 och skulle gärna också ha lite väder info.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips