Vandring nästa vecka

Fyller 40 och vill "fly fältet" nästa helg och en vecka framåt. Har funderat gå Abisko Kebnekaise men det verkar vara för tidigt på sässongen. Gick Ammarnäs Hemavan ensam förra året men då i slutet av augusti. Nu bara en vecka kvar och behöver bra turförslag

Är det helt kört gå Abisko Kebnekaise om en vecka? Vill inte pulsa i snö hela vägen

Ska väl tillägga att jag sover i tält och bär med mig det jag behöver. Vad jag förstår är inte heller stugorna öppna redan nu. Finns det några som går den leden så här tidigt?

Vi är 5st som ska vandra Abisko-Nikkaluokta den 3 juni. När hade du planerat att vara tillbaka? Tänkte om du han skriva om snöläget innan vi for ut....

SNÖ?

Hur har det gått? har ni någon info om snöläget? Tänkte bege mig ut den 10/6 och skulle gärna också ha lite väder info.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips