Vandra lunndörrs fjällen v.25

Hej!
Hade tänkt vandra till Lunndörrs passet från Tossåsen v.25.
Har hört att det är mycket snö i år.
Någon som vet hur förhållandena är nu?
Tror ni det är vandrings bart då?

Tack på förhand!
Markus

Vet inte hur det ser ut i lunndörren men var till storulvån i onsdags. (Fågelvägen är det ju inte så långt bort.) Där är det allafall väldigt mycket snö kvar. Och där det inte är snö är det väldigt blött. Tar nog ett bra tag till innan det torkat upp.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hej,

Jag vandrade bland annat till Lunndörrsstugan i början på veckan och kan bekräfta att det är mycket snö kvar över ca 800-850 m.

Så här var snöläget i Storulvån i onsdags

Bilagor

• uploadfromtaptalk1339161626647.jpg
    uploadfromtaptalk1339161626647.jpg
    34.2 KB · Visningar: 449
Det låter ju jobbigt. Jag och min son planerar att vandra Vallbo -> tossåsen v26. Tror ni att det inte är någon bra idé då? Vi är inga vana vandrare och för min son är det första fjällturen. (9år)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips