Vandra lunndörrs fjällen v.25

Hej!
Hade tänkt vandra till Lunndörrs passet från Tossåsen v.25.
Har hört att det är mycket snö i år.
Någon som vet hur förhållandena är nu?
Tror ni det är vandrings bart då?

Tack på förhand!
Markus

Vet inte hur det ser ut i lunndörren men var till storulvån i onsdags. (Fågelvägen är det ju inte så långt bort.) Där är det allafall väldigt mycket snö kvar. Och där det inte är snö är det väldigt blött. Tar nog ett bra tag till innan det torkat upp.

Hej,

Jag vandrade bland annat till Lunndörrsstugan i början på veckan och kan bekräfta att det är mycket snö kvar över ca 800-850 m.

Så här var snöläget i Storulvån i onsdags

Bilagor

• uploadfromtaptalk1339161626647.jpg
    uploadfromtaptalk1339161626647.jpg
    34.2 KB · Visningar: 455
Det låter ju jobbigt. Jag och min son planerar att vandra Vallbo -> tossåsen v26. Tror ni att det inte är någon bra idé då? Vi är inga vana vandrare och för min son är det första fjällturen. (9år)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips