Vandra lunndörrs fjällen v.25

Hej!
Hade tänkt vandra till Lunndörrs passet från Tossåsen v.25.
Har hört att det är mycket snö i år.
Någon som vet hur förhållandena är nu?
Tror ni det är vandrings bart då?

Tack på förhand!
Markus

Vet inte hur det ser ut i lunndörren men var till storulvån i onsdags. (Fågelvägen är det ju inte så långt bort.) Där är det allafall väldigt mycket snö kvar. Och där det inte är snö är det väldigt blött. Tar nog ett bra tag till innan det torkat upp.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej,

Jag vandrade bland annat till Lunndörrsstugan i början på veckan och kan bekräfta att det är mycket snö kvar över ca 800-850 m.

Så här var snöläget i Storulvån i onsdags

Bilagor

• uploadfromtaptalk1339161626647.jpg
    uploadfromtaptalk1339161626647.jpg
    34.2 KB · Visningar: 445
Det låter ju jobbigt. Jag och min son planerar att vandra Vallbo -> tossåsen v26. Tror ni att det inte är någon bra idé då? Vi är inga vana vandrare och för min son är det första fjällturen. (9år)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips