Vandra lunndörrs fjällen v.25

Hej!
Hade tänkt vandra till Lunndörrs passet från Tossåsen v.25.
Har hört att det är mycket snö i år.
Någon som vet hur förhållandena är nu?
Tror ni det är vandrings bart då?

Tack på förhand!
Markus

Vet inte hur det ser ut i lunndörren men var till storulvån i onsdags. (Fågelvägen är det ju inte så långt bort.) Där är det allafall väldigt mycket snö kvar. Och där det inte är snö är det väldigt blött. Tar nog ett bra tag till innan det torkat upp.

Hej,

Jag vandrade bland annat till Lunndörrsstugan i början på veckan och kan bekräfta att det är mycket snö kvar över ca 800-850 m.

Så här var snöläget i Storulvån i onsdags

Bilagor

• uploadfromtaptalk1339161626647.jpg
    uploadfromtaptalk1339161626647.jpg
    34.2 KB · Visningar: 463
Det låter ju jobbigt. Jag och min son planerar att vandra Vallbo -> tossåsen v26. Tror ni att det inte är någon bra idé då? Vi är inga vana vandrare och för min son är det första fjällturen. (9år)

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips