Vandra från Riksgränsen via Unna allakas o Vistavagge

Var vid riksgränsen börjar leden mot unna allakas? Sitter just nu på hotellet, kliar mig i skallen och stirrar rakt in i ett berg som jag antar att jag ska över på ngt sätt... Till höger - järnvägsstationen. Rakt fram - en viadukt under järvägen. Detta ser onekligen lite lockande ut men jag skulle vara tacksam om någon kunde peka ut en riktning åt mig :)

TVå varianter

slalombacken upp och sen ner i sydöst (skulle jag tro) för att ansluta till stigen upp mot Katterjaure.

Eller så startar du i Katterjokk och korsar järnvägen och följer vägen tills liftarna och sen övergår den til nämna stig.

För alternativ 1 skulle jag fråga på hotellet om detaljer;)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag gick ner en gång, ungefär enligt svarta strecket. krysset är där du ansluter till ledeen från katterjokk till katterjaure

Bilagor

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    92.2 KB · Visningar: 588
Underbart att utsidan-medlemmarna är så här snabba och snälla mot varandra! Någon sitter ute i obygden och behöver svar, någon annan svarar på några få minuter.

Ville bara skriva det här...

Lycka till med vandringen.

/karolina som nu återgår till att äta frukost :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips