Vandra från Riksgränsen via Unna allakas o Vistavagge

Var vid riksgränsen börjar leden mot unna allakas? Sitter just nu på hotellet, kliar mig i skallen och stirrar rakt in i ett berg som jag antar att jag ska över på ngt sätt... Till höger - järnvägsstationen. Rakt fram - en viadukt under järvägen. Detta ser onekligen lite lockande ut men jag skulle vara tacksam om någon kunde peka ut en riktning åt mig :)

TVå varianter

slalombacken upp och sen ner i sydöst (skulle jag tro) för att ansluta till stigen upp mot Katterjaure.

Eller så startar du i Katterjokk och korsar järnvägen och följer vägen tills liftarna och sen övergår den til nämna stig.

För alternativ 1 skulle jag fråga på hotellet om detaljer;)

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag gick ner en gång, ungefär enligt svarta strecket. krysset är där du ansluter till ledeen från katterjokk till katterjaure

Bilagor

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    92.2 KB · Visningar: 594
Underbart att utsidan-medlemmarna är så här snabba och snälla mot varandra! Någon sitter ute i obygden och behöver svar, någon annan svarar på några få minuter.

Ville bara skriva det här...

Lycka till med vandringen.

/karolina som nu återgår till att äta frukost :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips