VÅLDSAMMA SKAVSÅR mellan benen!!

AAH

Skavsåren mellan benen (låren långt upp) nalkas redan första dagen av vandringen och tar bort mitt goda humör tyvärr. ANLEDNINGEN att detta händer e att benen skrapas ihop hela tiden när jag går och det e tack vare att jag cyklar ganska aktivt varje dag! Vad kan jag göra åt detta problem det gör oerhört ont efter ngra dagar då såren börjar gå upp när benen nöter i varandra hela tiden. Hjälp mig snälla att hitta någon bra lösning så att detta problem SLUTAR upphöra varje vandring. TAJTS kanske e ett alternativ dock inte det sexigsate meeeeeeeeeeen.................

/micke e tacksam för svar

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Infanterield

Prova att ha cykelbyxor eller tights under vanliga byxorna. En del kör med avklippta nylonstrumpbyxor, inte det manligaste kanske men det funkar... Se även till att lufta, tex ha gylfen öppen så det inte blir varmt och fuktigt i brallan.

Cykelbyxor...

i CoolMax, samt lite puderpreparering av "juvelerna" och angränsande områden, funkade ypperligt i Lumpen då vi marscherade (eller skidade)...att ventilera genom att ha öppen gylf är även det bra.

/Anders B

Puder

Vanligt hederligt barnpuder som appliceras generöst på huden. Funkar lika bra i cykelbrallan som i blöjan på småttingar.

och jordnötsolja Re: Puder

Kratim; sa:
Vanligt hederligt barnpuder som appliceras generöst på huden. Funkar lika bra i cykelbrallan som i blöjan på småttingar.

Puder är enligt min mening bra att förebygga med men inte lika bra när symptomen väl har kommit. Då funkar jordnötsolja bra för att smörja. Testat och bra för mig.
Har fått ett tips till av en cykelkompis som jag inte testat och det är att mosad banan skulle ha samma smörjande effekt. Låter som ett tips om framåt är viktigare än hygien men är det cykeltävling eller man är mitt ute i ingenstans och måste vidare så kanske det är värt att testa.

/Patrik

Re: och jordnötsolja Re: Puder

tango; sa:
Har fått ett tips till av en cykelkompis som jag inte testat och det är att mosad banan skulle ha samma smörjande effekt. Låter som ett tips om framåt är viktigare än hygien men är det cykeltävling eller man är mitt ute i ingenstans och måste vidare så kanske det är värt att testa.
/Patrik

Jo mitt ut i ingenstans brukar man alltid ha en banan till hands :)

Re: Re: och jordnötsolja Re: Puder

GustavOh; sa:
tango; sa:
/Patrik

Jo mitt ut i ingenstans brukar man alltid ha en banan till hands :)

Det är nog sannolikare att man har en banan att fika på än att man har en flaska jordnötsolja.
Särskilt under cykeltävling, som jag också nämde.

/Patrik, som inte önskar infanterield åt någon ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips