Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hejsan!
Jag undrar om det är någon som vet var man köper M/90 värmetröjan billigast! det ska finnas en firma som säljer dom för ca 200:- men jag vet inte vilken jag har ju 2st men skulle behövt några till *ler* har ju kikat på några firmor men den billigaste ligger runt 400:-
Mvh
Peter
Sen finns det ju: "Den otroliga M/90 Undertröjan" för 40 kr. Men eftersom de inte har bild så vet jag inte vad det eg är (förmodligen bomull) http://www.bbfab.se/
Jag köpte min iofs begagnade M90 värmetröja (Ullfrotté)för 150 kronor av en torghandlare i Lidköping. Han hade diverse olika utrangerade militära artiklar och kan väl snarast liknas vid ett kringresande överskottslager.
Jag minns inte nu vad hans firma hette, men minns att den fanns någonstans i falköpingstrakten. Jag kollar upp närmare och återkommer.
Jo det var lika på city festen i Gävle då var det en torghandlare som hade surplus och dom hade nya för 198:- och jag köpte inga då fast nu ångrar man sig.
och hans adress fick jag inte med mig!
Det billigaste jag sett är inne på regementsbutikerna. ~240 kr kostar de där och då finns både blå och grön, iallafall på amf4.
Nu kan ju inte vem som helst kila in på regementena och handla men kanske känner du någon som jobbar inom försvaret, gör lumpen eller är med i hemvärnet.
/Henke
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...