Vadfanken äter ni ??????

Förpackning

Oj vad besviken jag blev. Jag har inte varit inne på Utsidan på flera månader men tyckte det var dags igen. Denna fantastiska sida med ett forum där man delar med sig av tips och idéer har förvandlats till vilken bloggkommentar-slaskhink som helst där ingen anstränger sig att försöka leverera ett vettigt svar.

Ni får ursäkta min tråkighet, men kan inte ni som börjar utreda meningen med livet bara för att någon frågar varför bröd är extra hållbart starta ett forum på en egen sajt långt bort härifrån så att detta får vara ett seriöst tillhåll för ute-fantaster?

Tillbaka till forumets grundfråga: Var brödet tätt inpackat? Tror snarare att det handlar om förpackningen än ingredienserna. Vanligt att man numera förpackar livsmedel i syrefri miljö (tror man använder kvävgas). På så sätt kan inte mikroorganismerna växa till. Håller brödet i en evighet även om du öppnar påsen?
 
Oj vad besviken jag blev.

Tillbaka till forumets grundfråga: Var brödet tätt inpackat? Tror snarare att det handlar om förpackningen än ingredienserna. Vanligt att man numera förpackar livsmedel i syrefri miljö (tror man använder kvävgas). På så sätt kan inte mikroorganismerna växa till. Håller brödet i en evighet även om du öppnar påsen?

Vad lätt det är att kritisera andra, du... LÄS TRÅDSTARTEN! Har du ofta stött på franskbrödsförpakningar med TVÅ skivor i?
 
Tillbaka till forumets grundfråga: Var brödet tätt inpackat? Tror snarare att det handlar om förpackningen än ingredienserna. Vanligt att man numera förpackar livsmedel i syrefri miljö (tror man använder kvävgas). På så sätt kan inte mikroorganismerna växa till. Håller brödet i en evighet även om du öppnar påsen?
Det är väl så med leverpastejen som Anders Villumsen skrev om. Helkonserver har en hållbarhet på flera år efter "bästföre datum". Frågan om en helkonserv egentligen blir oätbar utan det handlar snarare om att tillverkaren inte vill skriva bäst före 2028-07-03.
Har dock råkat ut för att fruktkonserver jäst men vanlig mat håller sig i princip hur länge som hellst.
 
Jag måste bara flika in att jag på gröten de senaste dagarna haft konserverade körsbär som mamma lagt in 1994.

Hemligheten som tidigare diskuterat, Atamon. Så nog fasen är den supereffektiv.
 
:cool: Ja du, de där bröden ser ju goda ut och skulle smaka gott om man va hungrig *ler*

Vi tar då med oss limpa, knäckebröd, en köttbit,tuber med pålägg, torrsoppor o påsmos, ölkorv,torrkött, saft/öl godis, och massor av go mat o andra mat"nyttiga" grejor. Sen så blir ju fisken huvudfödan då vi är fiskegalningar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.