Vad ska man hitta på i November!

Ja, som rubriken säger! Har börjat klättra på väggarna och fått dispans i helgen för att hitta på något i eget tycke! Men vad ska jag hitta på? För varmt för snowboard, för farligt att vandra, för blött för cykling, för kallt för vattensporter...

Ge mig lite ideer nu!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är ju nu du ska se över ditt förråd av prylar! Laga och förbättra, gör om och gör nytt. Justera skridskorna, bygg en kajak, sy ett tält, tälj en sked... Spring i butiker, kläm och dröm, kolla saldot och räkna lite. Hur mycket nudlar står du ut med? Planera kommande stordåd, snart är vädret bättre och då måste ju allt vara förberett:)

Björn

Eh, vadå? Allt som man gör resten av året, typ. Vandra, cykla, fiska, jaga, alpinism, klättra, ta en dagstur med "det stora köket och massa färskvaror" - mums, hundspann, dyka, paddla, segla, skidor på tvärs och längs, testa nya grottor, resa, etc. Ta fram en karta över närområdet och se hur många triangelpunkter du hinner ta under helgen. (Om du nu inte bor på Lundaslätten.)

Nu har du ju bara en helg så några av grejorna kanske inte känns helt relevant om det innebär mycket transport. Om du uppdaterar din profil med lite mer exakt position av var du bor kanske man kan komma med alternativ som passar extra bra med tanke på var du bor.

En tanke

Om du Crilee inte vet vad du ska göra. Så kan du väll alltid förkovra dig i den ädla sporten dykning ta ett certifikat vet jag vintern är här snart isen kommer att lägga sig snart. ty is dykning är bland det saker som är vackert att uppleva . eller något sådant. Jag själv håller på och skruvar med min cykel. Och e det något jag inte kan så e det cyklar men jag försöker

Topptur i Jotunheimen...

Hejsan!

Jag och en kompis tuffade upp och gick på topptur i den östra delen av Jotunheimen förra helgen. Tuffade in i Russdalen och slog upp tältet och gjorde en topptur upp på en förtopp till Nautgardstind. Gott om snö och allmänt mycket trevligt :)

/ Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips