Vad pysslar de med på Addnature?

Sammanträffande att det skrivs i tråden samtidigt som man själv väntar på grejer från Addnature. Blev därför inte förvånad när det saknades föremål i leveransen.
Ringde dit och de lovade att skicka varan. Så det löste sig. Men det ger inte ett proffsigt intryck med så här mycket missar..
 
Bara o fylla på, igen, senaste returärendet har blivit liggande 5 veckor med ca 8000:- utlånade under tiden, får väl se när pengarna dyker upp.

Men jag har full förståelse för vad som verkar försigå, att de helt enkelt tappat kontrollen på senare tid. Kampanjerna verkar fungera för bra för oss kunders bästa ;) Så länge det fortsätter dyka upp fantastiska kampanjpriser så kommer jag nog fortsätta handla. Tycker däremot det är viktigt att den här tråden finns så att dom kunder som är mindre förstående och tålmodiga kan söka sig till andra butiker. Om jag exempelvis behöver säker leverans inför en resa så blir det helt klart huvudkonkurrenten.
 

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bara o fylla på, igen, senaste returärendet har blivit liggande 5 veckor med ca 8000:- utlånade under tiden, får väl se när pengarna dyker upp.

Men jag har full förståelse för vad som verkar försigå, att de helt enkelt tappat kontrollen på senare tid. Kampanjerna verkar fungera för bra för oss kunders bästa ;) Så länge det fortsätter dyka upp fantastiska kampanjpriser så kommer jag nog fortsätta handla. Tycker däremot det är viktigt att den här tråden finns så att dom kunder som är mindre förstående och tålmodiga kan söka sig till andra butiker. Om jag exempelvis behöver säker leverans inför en resa så blir det helt klart huvudkonkurrenten.

Helt galet att du som kund behöver ligga ute med 8000:- Vad handlar ärendet om?
 
Försökte nå fram till Reklamation, som man når via kundtjänst. Men de har för mycket att göra denna vecka, så de svarar inte på telefon eller mail den här veckan. (Min klocka som varit på service snart en månad visade sig ha hamnat i Trollhättan istället för Västerås.)

Vi får väl se när jag får den, nu blir det nog en månad som den har varit trasig/på service. Och man måste kontakta addnature för att få uppdatering, att de kontaktar mig tillhör undantagen (men förekommer)
 
Trots den nu åttasidiga tråd här på fotosidan om Addnatures alla problem valde jag att lägga min senaste beställning där. Hade egentligen valt outnorth men jag hade utsett en vattenflaska jag ville ha när jag ändå beställde tältet och den fanns inte på outnorth. Lite ångest hade jag över mitt beslut men det enda som krånglade var att mitt sedvanliga konto där inte fungerade då de hade bytt kassasystem. Annars kom grejerna på två dagar och allt var i kartongen :)

Mvh / Johannes
 
Nog för att vi även gillar fotografering, men än är vi inte samma som fotosidan. ;)

Jag har handlat mååånga gånger de senaste åren hos nämnda företag, utan att det har krånglat.
Fast dock inte så mycket de senaste två åren. Verkar mest som det är på senare år det har kört ihop sig lite.
Om man ändå jämför alla som beställer därifrån så är nog (förhoppningsvis)denna tråd i minoritet...

Hur många bra beställningar får ni igenom på en dålig tex?
 
Helt galet att du som kund behöver ligga ute med 8000:- Vad handlar ärendet om?

Det handlade om öppet köp-retur av ett tält pga för kort innertält där jag gjorde misstaget att nämna att tältet inte var nytt när jag fick det (lite smutsigt, dragkedjan till ingången halvt urgängad (!), inte prydligt vikt).

Det som förmodligen hänt är att dom mailat/ringt Hilleberg, fått ett oresolut svar och sedan bara låtit ärendet ligga. Pengarna trillade in idag och det är väl egentligen inget konstigt att det tar tid att hantera ett så pass märkligt ärende. Däremot kan jag tycka att det här är ett ärende mellan Addnature och HIlleberg, och att låta mig vänta är väl ungefär att likställa med att de misstänker att jag försökt lura dom på något vis, exempelvis använt tältet och försökt skicka tillbaka det trots att det då hade brutit mot deras köpvillkor.

Men men, jag kommer som sagt fortsätta handla om det jag söker är markant billigare, jag fortsätter förutsätta att dom bara är överbelastade och inte vill något illa :)
 
Kan berätta om idag. Intresserad av en ny ryggsäck och har spanat lite på osprey. Men en rygga vill jag provbära innan jag köper. SÅ in på addnatures hemsida, på Högbergsgatan hade de rätt serie, men 10 l för liten, på Birger Jarl inget alls inne,

Ryggan satt bra, sp nu skulle den beställas. Arbetar vid Slussen så tänkte jag knde hämta den i butiken, och prova rätt storlek. JO det skulle gå, men se, ordersystemet kunde inte hantera det längre. Om det var killen som var fumlig eller om systemet ändrats vet jag inte. Men tack och adjlö, letar vidare,

Hade väl inget tur, hittade inte den jag ville ha, men gjorde ett sista försök å Birger Jarls-gatan. Och de hade den inne, trots att webbstatusen var att de inte hade den.

SÅ nu fick jag vad jag ville ha, men systemet verkar inte vara helt rätt och pålitligt.
 

avslutad210712

Gäst
Nu har det gått en månad till utan att jag fått mina skor!
Senaste livstecknet från addnature var 17 april. Mitt mail från den 24e april har de inte svarat på än...
Däremot kom det ett mystiskt mail om en retur på ett ordernr jag inte känner igen för någon vecka sedan. Jag förstod inte heller vad mailet försökte framföra...

Jag har nog egentligen gett upp hoppet om att få de prisvärda skorna men ändå...

Skit i den ursprungliga ordern och lägg en helt ny med rätt dhl-servicepoint och sen får addnature göra vad de vill med den ursprungliga.

Om det nu är det som är problemet för jag har bara skummat genom tråden så jag vet inte om det dykt upp något ytterligare.

För övrigt skall man alltid se till att välja rätt dhl-servicepoint när man beställer. I mitt fall väljer DHL den geografiskt närmaste och inte den logistiskt närmaste vilket istället för en promenad på 200 meter innebär en bilfärd på 1,5 mil. Och en extra dags transport. Fast så länge de skickar med långsamma DHL istället för patetiskt långsamma Schenker kan man vara glad.
 
Inga probem hittills

Jag beställer ofta från Addnature, säkert 5-6 order hittills i år. Allt har varit rätt. Känner mig lite pinsam då jag ofta skickar tillbaka, men jag beställer ju hem flera storlekar för att pröva, och väljer sedan ut det jag vill ha. Funkar utmärkt, ligger aldrig ute med pengar då jag valt faktura. Hinner inte returen in kan man förlänga betalningstiden smidigt och kostnadsfritt.
 
Inga problem!

Jag är förvånad över att så många har problem.

Jag håller med om att det är sjukt irriterande när det är så oavsett vilken butik man beställer ifrån och om det är en stor eller liten order. Men jag har aldrig haft problem med just addnature.

Några gånger har det saknats något i paketet men då har jag fått ett mejl som säger att den antingen är slut (vilket jag tycker är helt ok) eller att dom skickar den senare när den kommit in i lager (och det har dom då gjort).

Även när jag kollat på lagersaldon för att kunna åka till butikerna och testa så har det stämt.

Jag hoppas att dom lyckas lösa sina problem för jag gillar butikerna. Men jag hoppas också att konkurrenterna finns kvar så att vi kunder kan få bra service och bra priser.
 
Beställde nyligen och fick det jag skulle snabbt,
prisgarantin drog dom direkt, inga problem,
bara att skriva i meddelandefältet och länka till prisjakt

men det verkar svårt att få kontakt med dom via epost just nu,
dom svarar inte på produktfrågor öht verkar det som.

kanske går det bättre att ringa, jag har inte prövat,
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips