Vad pysslar de med på Addnature?

Vad pysslar de med på Naturkompaniet?

Jag beställde fyra produkter från Naturkompaniets webbsida härom veckan. En Marmot Precip jacket på rea (förra årets modell för 499 kr!) samt schampoo, body wash och flytande tvättmedel från Sea to Summit.

1. Leveranstiden angavs till 4-6 arbetsdagar. Addnature brukar leverera dagen efter.
2. Tre av fyra levererade produkter var fel.

Jag hade beställt herrmodellen av jackan men fick dammodellen i samma storlek och färg. Schampot och duschtvålen hade utgångsdatum förra året! Endast tvättmedlet var rätt.

Lyckligtvis bor jag ganska nära en NK butik så det var bara satt gå dit och få det rättat.

Börjar hela outdoorbranschen få ekonomiska problem? Är det överetablering i en krisande detaljhandel? Har man minskat antalet anställda och pressar de kvarvarande så de gör fel? Är det en slump att NK har problem samtidigt som Addnature verkar ha det (enligt rapporter i denna tråd)?
 

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

avslutad210712

Gäst
Har ställt två frågor angående deras sortiment sista månaden och fått svar samma dag i båda fallen.

Beställde ett gäng friluftsmat där stora delar inte fanns på lager utan leveranstid 2-7 dagar. De skickade paketet i förra veckan före utlovad leveranstid. Skall plocka upp paketet på hemvägen så får jag se om allt är med.
 

avslutad210712

Gäst
Har ställt två frågor angående deras sortiment sista månaden och fått svar samma dag i båda fallen.

Beställde ett gäng friluftsmat där stora delar inte fanns på lager utan leveranstid 2-7 dagar. De skickade paketet i förra veckan före utlovad leveranstid. Skall plocka upp paketet på hemvägen så får jag se om allt är med.

Allt med så jag kan inte klaga på dem.
 
Gjorde en beställning hos Outnorth i Lördags, dom skickade paketet i Söndags och jag fick grejjerna idag. Inget att anmärka på.
 
En riktig butik

Jag inser att om man bor lååååångt bort så kan postorder vara bra ibland, men de prylar jag köper från Berghaus, Fjärräven, Lundhags, Bergans, Hilleberg, Haglöfs mfl håller typ 10-25 år trots flitig användning!!! Då kan det vara värt en resa ( förutom att det är kul) och se och prova prylarna innan köp!! Idag var jag och köpte ett par Lundhags kängor hos Kängspecialisten i Stockholm. Vilken service! Rekommenderas!!! Nästa gång, om 20 år, det är dags för nya pjuck är jag klart senior!! Asg
 
Med felskickade ordrar och lång leveranstid trots varor som är i lager (gröna) så tycker jag absolut att Addnature gått från ypperliga till problematiska. Deras lagerstatus fungerar sådär, många gånger så tittar jag först om varan finns på lager i butiken för att åka dit och så hittar dom den inte.

På plussidan så har jag alltid i butik fått bra hjälp, ska dock inte beställa något mer på nätet tills de fått ordning på den biten. Men jag gissar att rabattkoderna och kampanjerna endast fungerar via webbutiken eller?
 
Har senaste månaderna beställt varor för ungefär 30 000 på addnature. I veckan kom min leverans, som jag beställde för 7 veckor sedan. Det blev mitt uppdrag att kolla vilka saker som inte fanns hemma. De hade tagit in saker i sortimentet som de tydligen inte ens kunde få tag på. Jag ringde och pressade på, kollade med generalagent i sverige och fick bara lama eller dåliga svar av kundtjänst. Tillslut fick jag prata med en på kundtjänst som verkligen förstod vidden av bemötande. Han ordnade allt och kollade. VIsserligen kunde jag inte få tag på varan och de plockade bort det ur sortimentet, men han ringde och de skulle få en beställning i juli på detta, och då skulle min rabatt stå kvar. Det var väl tur att jag fick prata med denna person, annars hade jag avsagt hela ordern och aldrig beställt något där i från igen.

Dem måste skärpa sig, man kan inte skylla på dåliga datasystem i över ett år nu. Gör något åt saken för fan!
 
Jag inser att om man bor lååååångt bort så kan postorder vara bra ibland, men de prylar jag köper från Berghaus, Fjärräven, Lundhags, Bergans, Hilleberg, Haglöfs mfl håller typ 10-25 år trots flitig användning!!! Då kan det vara värt en resa ( förutom att det är kul) och se och prova prylarna innan köp!! Idag var jag och köpte ett par Lundhags kängor hos Kängspecialisten i Stockholm. Vilken service! Rekommenderas!!! Nästa gång, om 20 år, det är dags för nya pjuck är jag klart senior!! Asg

Eh, haglöfs håller 10-25 år? För det första, vilket konstigt spann, en skillnad på 15 år. Är detta din egen erfarenhet? Har du haft deras produkter i 10-25 år? Personligen hatar jag Haglöfs, sämre kvalité får man leta efter, deras tre senaste saker jag har, och det är ingen billig skit från dem... Gick sönder efter ett år. ALLT, dragkedjor, sömmar, fickor som lossnade.

1 år kan du räkna med på haglöfsskit, då jag inte hade kvar kvittot fick jag inte heller hjälp av haglöfs, en jacka för 6000:- är således helt kass pga dragkedja. Sämst företag, sämst kvalité och sämst kundtjänst. Visst, jag hade tappat kvittot, men oavsett. De lever på sitt rykte.
 

avslutad210712

Gäst
Eh, haglöfs håller 10-25 år? För det första, vilket konstigt spann, en skillnad på 15 år. Är detta din egen erfarenhet? Har du haft deras produkter i 10-25 år? Personligen hatar jag Haglöfs, sämre kvalité får man leta efter, deras tre senaste saker jag har, och det är ingen billig skit från dem... Gick sönder efter ett år. ALLT, dragkedjor, sömmar, fickor som lossnade.

1 år kan du räkna med på haglöfsskit, då jag inte hade kvar kvittot fick jag inte heller hjälp av haglöfs, en jacka för 6000:- är således helt kass pga dragkedja. Sämst företag, sämst kvalité och sämst kundtjänst. Visst, jag hade tappat kvittot, men oavsett. De lever på sitt rykte.

Tidigare köpte jag inte speciellt mycket haglöfs men sedan vi fick en outlet runt hörnet har jag köpt en hel del kläder men inget annat. Konstant 30% rabatt och ibland 50% ytterligare på det priset dvs 35% av ursprungspriset. Visserligen har jag bar använt deras kläder i fyra år ungefär men inte kan jag påstå att de är sämre eller bättre än andra. Förutom ett par skor där sulan nöttes väldigt fort men de skickade tillbaka pengarna med vändande post.

Hur kan de leva på sitt rykte om de bara är skit...........
 
Morronhumör

Eh, haglöfs håller 10-25 år? För det första, vilket konstigt spann, en skillnad på 15 år. Är detta din egen erfarenhet? Har du haft deras produkter i 10-25 år? Personligen hatar jag Haglöfs, sämre kvalité får man leta efter, deras tre senaste saker jag har, och det är ingen billig skit från dem... Gick sönder efter ett år. ALLT, dragkedjor, sömmar, fickor som lossnade.

1 år kan du räkna med på haglöfsskit, då jag inte hade kvar kvittot fick jag inte heller hjälp av haglöfs, en jacka för 6000:- är således helt kass pga dragkedja. Sämst företag, sämst kvalité och sämst kundtjänst. Visst, jag hade tappat kvittot, men oavsett. De lever på sitt rykte.

Jo men så är det sörru, vissa prylar slits fortare än andra och vissa tröttnar man på och säljer så ibland blir det längre ibland kortare. Visst kan solen ha sina fläckar och ibland blir det knas även på märkesvaror men i majoriteten av fallen är jag mycket nöjd. Sålde förra året två Fjällräven ryggsäckar efter 30 års flitig användning till en ny och mycket lycklig ägare...men det kräver ju att man far varsamt fram med grejorna...
 
Eh, haglöfs håller 10-25 år? För det första, vilket konstigt spann, en skillnad på 15 år. Är detta din egen erfarenhet? Har du haft deras produkter i 10-25 år? Personligen hatar jag Haglöfs, sämre kvalité får man leta efter, deras tre senaste saker jag har, och det är ingen billig skit från dem... Gick sönder efter ett år. ALLT, dragkedjor, sömmar, fickor som lossnade.

1 år kan du räkna med på haglöfsskit, då jag inte hade kvar kvittot fick jag inte heller hjälp av haglöfs, en jacka för 6000:- är således helt kass pga dragkedja. Sämst företag, sämst kvalité och sämst kundtjänst. Visst, jag hade tappat kvittot, men oavsett. De lever på sitt rykte.

Om det var en gore-tex jacka kan du ta garantin via gore-tex.

Jag har inte haft dessa problem med nåt från haglöfs, tycker de är ett av de bättre svenska märkena, speciellt kundbemötandet. Det låter som du är våldsamt vårdslös. Men vad vet jag, jag handlar ju inte för 30000:- på några månader, då mina saker håller och repareras.

Rent generellt på detta forumet så brukar det inte klagas utmärkande mycket på kvaliteten hos haglöfs, har inte stött på den åsikten heller. Och sämst företag är det väl inte heller om man ser på lönsamhet och nyckeltal.

Skrev du detta inlägget innan morgonkaffet? ;)
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips