Vad pysslar de med på Addnature?

Jag skrev ju bra om just Birger Jarlsgatan sist men de senaste gånger jag har varit där känndes det inte lika bra längre och jag håller helt med om kunskapen. Gå jag in i butiken och vet sedan innan vad jag är ute efter funkar det fint men vill jag få lite info och tips bli det ibland rätt konstig. Sist jag var där t.ex och undrade om lätta över ankel-höga vandringsstövlar man kan springa i och som ska funkar till de leriga/snöiga dagar fick jag svar att det finns många som gillar fivefingers...

regel nummer 1: läs på allt innan, minimera antalet frågor, annars är du i händerna på expediten och kommer ut med fyra tält istället för ett.

jag var inne i addnature burtiken på söder för några veckor sedan, fick syn på ett par skor som jag beställt men som tydligen inte skulle finnas varken på lager eller leverantör. men fanns gjorde dom, köpte dom igen så att säga. personalen var kaotisk, ingen visste vem som skulle ta kassan, alla sprang omkring tills dom fattade att kön framför kassan betyder att folk vill betala. men som sagt, vet man vad man ska ha är det inga problem.
 
regel nummer 1: läs på allt innan, minimera antalet frågor, annars är du i händerna på expediten och kommer ut med fyra tält istället för ett.

jag var inne i addnature burtiken på söder för några veckor sedan, fick syn på ett par skor som jag beställt men som tydligen inte skulle finnas varken på lager eller leverantör. men fanns gjorde dom, köpte dom igen så att säga. personalen var kaotisk, ingen visste vem som skulle ta kassan, alla sprang omkring tills dom fattade att kön framför kassan betyder att folk vill betala. men som sagt, vet man vad man ska ha är det inga problem.


Men hela affärsiden faller ju i princip på detta sätt att hantera kunderna. Så här skriver man på hemsidan.

Addnature.com sa:
Vi älskar äventyr och strävar efter att vara butiken för det moderna friluftslivet. Butiken med det stora sortimentet, det personliga bemötandet och där det är roligt att handla. Vi vill hjälpa dig att förverkliga din äventyrsdröm. Om vi lyckas kan bara du avgöra, så var gärna med och påverka.

Att hjälpa folk att förverkliga sin äventyrsdröm kräver ju att personalen kan något om produkterna, och har ett brett spektrum av kunskap för att bemöta olika sorters kunder med olika sorters "äventyrsdrömmar".

Men jag håller med att det är ett brett sortiment som förs, men hela addnatures vision faller ju när det förutsätter att kunden vet exakt vad som behövs, eller?
 

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har fått väldigt bra tips av vissa i personalen hos addnature, vet att någon arbetar som bergsguide i alperna om somrarna etc. Så visst försöker de få in folk som kan något om diverse friluftsaktiviteter.

Däremot är det just det att många i personalen verkar kunna ta sig enormt mycket tid med att hjälpa en person välja rätt ryggsäck medan det blivit lång kö till den obemmanade kassan. Man kan även få vänta väldans länge innan någon tar sig tid att hjälpa just dig.

Men när jag väl fått kontakt med någon så har jag alltid fått tips och input som ibland varit ovärdelig och aldrig varit sämre än helt ok.
 
Jag irriterar mig mest på att deras datorsystem inte verkar vara riktigt hundra:

* För någon månad sen tänkte jag köpa mig en ryggsäck, kollade som vanligt lagerstatusen innan betsällning och då fanns den i lager i båda Stockholmsbutikerna samt webbutiken. Dagen efter får jag mail från kundtjänst att den tyvärr är slut och inte kommer komma in igen

* Just idag så annonserar de om en endagskampanj med 20% rabatt på stora delar av sortimentet. "Kanon!" tänker jag som har några investeringsplaner.
I skrivande stund har jag suttit närmare två timmar och försökt få till en order. Att säga att hemsidan fungerar dåligt vore en grov överdrift eftersom den inte fungerar alls - har provat med olika webläsare, olika uppkopplingssätt (dator/telefon) men inget hjälper


Tilläggas ska att jag haft ett par ordrar som funkat klockrent tidigare men nu börjar jag bli mer och mer tveksam till att handla av addnature.
 
Jag irriterar mig mest på att deras datorsystem inte verkar vara riktigt hundra:

* Just idag så annonserar de om en endagskampanj med 20% rabatt på stora delar av sortimentet. "Kanon!" tänker jag som har några investeringsplaner.
I skrivande stund har jag suttit närmare två timmar och försökt få till en order. Att säga att hemsidan fungerar dåligt vore en grov överdrift eftersom den inte fungerar alls - har provat med olika webläsare, olika uppkopplingssätt (dator/telefon) men inget hjälper


Tilläggas ska att jag haft ett par ordrar som funkat klockrent tidigare men nu börjar jag bli mer och mer tveksam till att handla av addnature.

Beställde därifrån tidigare idag utan några problem (använde en Android platta) kanske hård belastning på deras sida som orsakar dit problem...

Mvh troswe
 
Jag irriterar mig mest på att deras datorsystem inte verkar vara riktigt hundra:

* För någon månad sen tänkte jag köpa mig en ryggsäck, kollade som vanligt lagerstatusen innan betsällning och då fanns den i lager i båda Stockholmsbutikerna samt webbutiken. Dagen efter får jag mail från kundtjänst att den tyvärr är slut och inte kommer komma in igen

* Just idag så annonserar de om en endagskampanj med 20% rabatt på stora delar av sortimentet. "Kanon!" tänker jag som har några investeringsplaner.
I skrivande stund har jag suttit närmare två timmar och försökt få till en order. Att säga att hemsidan fungerar dåligt vore en grov överdrift eftersom den inte fungerar alls - har provat med olika webläsare, olika uppkopplingssätt (dator/telefon) men inget hjälper


Tilläggas ska att jag haft ett par ordrar som funkat klockrent tidigare men nu börjar jag bli mer och mer tveksam till att handla av addnature.


Nu i kväll tog det mig 4 timmar att komma till webbsidan, Nu när det varit sovdags ett bra tag lyckades jag göra min beställning.

Överbelastning precis som högskoleverkets webbsida råkade ut för sista kvällen det gick att göra ansökans till höstterminens högskole- och universitetens kurser och program?

Per
 
Men hela affärsiden faller ju i princip på detta sätt att hantera kunderna. Så här skriver man på hemsidan.



Att hjälpa folk att förverkliga sin äventyrsdröm kräver ju att personalen kan något om produkterna, och har ett brett spektrum av kunskap för att bemöta olika sorters kunder med olika sorters "äventyrsdrömmar".

Men jag håller med att det är ett brett sortiment som förs, men hela addnatures vision faller ju när det förutsätter att kunden vet exakt vad som behövs, eller?

stämmer väl egentligen, men jag föredrar att vara påläst, veta vad jag vill ha, kollat upp bästa pris osv. Det känns bättre än att säga: "jag vill ha en ryggsäck som klarar FC" och få ett monster på 100 liter i min hand. det är helt enkelt bättre att vara förbered. dom enda jag litar på är fjällsport, har handlat där länge, och dom har kunskapen.

Nu i kväll tog det mig 4 timmar att komma till webbsidan, Nu när det varit sovdags ett bra tag lyckades jag göra min beställning.

var samma sak för ngt år sedan när dom körde rea stegar, hemsidan klarade inte trycket. såg att dom har förlängt till 12 imorgon.
 
Ja vad sysslar de med..

De skulle väl ha 20% förlängt till inatt men nu hittar jag ingen info om det och inte koden heller..

Eller är 12 lika med 12.00 och inte 24.00 tro :(

Mvh / Johannes
 
Ja vad sysslar de med..

De skulle väl ha 20% förlängt till inatt men nu hittar jag ingen info om det och inte koden heller..

Eller är 12 lika med 12.00 och inte 24.00 tro :(

Mvh / Johannes

När jag hade skrivit mitt inlägg i går natt 23:27 så kollade jag igen på Addnature innan jag gick och la mig för att sova, och då stod det att rabatten gällde till 12:00 idag.

Per
 
Attans, ja det var ju inget annat än ett surt missförstånd från min sida då hehe. Fast såg också att de tagit bort erbjudandet om att få skyddsgolv på köpet till tältet jag tänkte köpa lagom till deras 20%rea.

Mvh / Johannes
 
Har försökt beställa en produkt som inte finns i sortiment än, men som generalagenten har i lager. Även pratat med generalagent och denne bekräftar att Addnature bara behöver lägga en order.

Detta står klart och tydligt på addnatures hemsida, att de är behjälpliga om man vill ha en vara utanför sortiment.

Tror ni det fungerar? Fått olika svar på telefon, otrevliga telefonister och allt slutade i att generalagenten tyckte att addnature beter sig väldigt oserilst.

Summa, northstar.se är företaget jag hädanefter handlar av, då man kan beställa samma sortiment som hos addnature. Till i princip samma pris.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips