Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad pysslar de med på Addnature?
- Trådstartare milko
- Start datum
Med tanke på att Addnature i mina ögon tidigare fungerat klanderfritt sedan start, är det ju tråkigt att konstatera att saker och ting förändrats till det sämre.
Tidigare svarade man både på mail och telefon snabbt och löste många problem tämligen effektivt. Nu är det inte så längre enl. egen erfarenhet. Långa kötider på telefon, mail besvaras ibland inte alls trots att det är viktiga problem för mig som konsument.
Ett par gånger har mina varor gått iväg iväg till en alternativ adress, trots att jag inte önskat detta. En gång hann jag observera detta, men inte denna gång. Hade det varit jobbet varorna gått till, hade problemet varit minimal. Men nu är det 45 mil norrut, och just nu ligger ett kolli och väntar på mig just där. Väntar på att Addnature ska begära en omdirigering, men inget verkar hända...
Det känns som Addnature växt ur sin kostym, lite för snabbt.
Samtidigt, ärligt talat, hade de inte bra mycket bättre priser förr? Nu är ju priserna i linje med vad andra tar för samma vara. Då blir det enda som skiljer mellan återförsäljarna deras service och kunskapsnivå. Eller?
Tidigare svarade man både på mail och telefon snabbt och löste många problem tämligen effektivt. Nu är det inte så längre enl. egen erfarenhet. Långa kötider på telefon, mail besvaras ibland inte alls trots att det är viktiga problem för mig som konsument.
Ett par gånger har mina varor gått iväg iväg till en alternativ adress, trots att jag inte önskat detta. En gång hann jag observera detta, men inte denna gång. Hade det varit jobbet varorna gått till, hade problemet varit minimal. Men nu är det 45 mil norrut, och just nu ligger ett kolli och väntar på mig just där. Väntar på att Addnature ska begära en omdirigering, men inget verkar hända...
Det känns som Addnature växt ur sin kostym, lite för snabbt.
Samtidigt, ärligt talat, hade de inte bra mycket bättre priser förr? Nu är ju priserna i linje med vad andra tar för samma vara. Då blir det enda som skiljer mellan återförsäljarna deras service och kunskapsnivå. Eller?
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Innan jul beställde min pappa ett par Exped Alpine 125-stavar från Addnature som det var tänkt att jag skulle få i julklapp. Efter lång väntetid visade det sig att stavarna inte fanns inne.
En lång process inleddes med att försöka komma i kontakt med Addnature. De hade ett väldigt strul med telefonlinjen (konstigt tutande och man kom inte fram). Kommunikationen funkade inte riktigt via mejl heller, men jag minns inte exakt turerna på den punkten...
I alla fall, i början av januari sa de att stavarna äntligen var på väg! Men framåt mitten av januari kom det fram att det inte fanns några stavar överhuvudtaget.
I skrivande stund är produktsidan för nämnda stavar på deras hemsida äntligen bortplockad. Men när jag kollade för bara cirka en månad sedan, låg sidan med stavarna fortfarande uppe.
(PS. Jag har fortfarande inte fått fatt i några Exped Alpine 125-stavar. Om någon vet var jag kan hitta dem i Sverige tipsa gärna!)
En lång process inleddes med att försöka komma i kontakt med Addnature. De hade ett väldigt strul med telefonlinjen (konstigt tutande och man kom inte fram). Kommunikationen funkade inte riktigt via mejl heller, men jag minns inte exakt turerna på den punkten...
I alla fall, i början av januari sa de att stavarna äntligen var på väg! Men framåt mitten av januari kom det fram att det inte fanns några stavar överhuvudtaget.
I skrivande stund är produktsidan för nämnda stavar på deras hemsida äntligen bortplockad. Men när jag kollade för bara cirka en månad sedan, låg sidan med stavarna fortfarande uppe.
(PS. Jag har fortfarande inte fått fatt i några Exped Alpine 125-stavar. Om någon vet var jag kan hitta dem i Sverige tipsa gärna!)
.
(PS. Jag har fortfarande inte fått fatt i några Exped Alpine 125-stavar. Om någon vet var jag kan hitta dem i Sverige tipsa gärna!)
Om det är stavar som kan expandera till 125cm som du letar efter, kan du även söka efter Black Diamond Trail Woman. Jag köpte ett par sådana till min dotter i julklapp, rekommenderas:
http://blackdiamondequipment.com/en...l-trekking-pole-BD1121550000ALL1.html#start=7
Man börjar undra hur många i tråden som har verkliga problem och hur många som tar tillfället i akt att skriva skit om Addnature. Kanske jobbar de för konkurrenter. Skulle Northstar vara bättre än Addnature? Dra mig baklänges.
Hur tror du själv ett företag mår som expanderar större än de hinner med? Är rätt tydligt att de har stora problem på flera fronter. kanske bättre att stanna upp för att återfå lite kontroll. Skall det ta en vecka att få ett svar på mail, på en vanlig produktfråga. Känns ju helt absurt.
Jag har nu väntat en månad på ett par skor från Addnature! Addnaure har för andra gången skickat dom till fel DHL ServicePoint. De hävdar att de inte kan göra något mer innan de kommer i retur vilket tar drygt 2 veckor. Sen kan de skicka dom igen så det kommer ta i alla fall tre veckor till, om de lyckas skicka dom rätt vill säga och jag vet inte vad oddsen för det är! Så här var det förra gången jag beställde också, men då kom grejerna rätt på andra försöket i alla fall...
Ingen förklaring eller info från Addnature, ingen kommunikation från dom alls utom när jag mailar och tjatar faktiskt. Jaja, jag väntar väl ett tag till, de är faktiskt rätt billiga men hittar jag andra så lär jag avbeställa ordern.
Och just ja, nyhetsmailet jag gnällde om ovan? Det är nu klassat som spam i gmailen...
Nu har det gått en månad till utan att jag fått mina skor!
Senaste livstecknet från addnature var 17 april. Mitt mail från den 24e april har de inte svarat på än...
Däremot kom det ett mystiskt mail om en retur på ett ordernr jag inte känner igen för någon vecka sedan. Jag förstod inte heller vad mailet försökte framföra...
Jag har nog egentligen gett upp hoppet om att få de prisvärda skorna men ändå...
Beställde en väska i helgen, på lunchen idag kom meddelande från DHL att den fanns att hämta.
Jag har inte gjort det ännu men hittills så är jag nöjd med Addnature.
Enda smolket i glädjebägaren är att jag avstod 100:- rabatt som man fick om man registrerade sig för nyhetsbrevet och lika fan så kom det ett nyhetsbrev till den epost jag angav vid beställningen, trots att jag angav vid ordern att jag INTE ville ha utskick. Det fanns en ruta för det.
Leveransen var helt OK.
Men jag retar mig fortfarande på nyhetsbrevshanteringen.
Nu har det gått en månad till utan att jag fått mina skor!
Senaste livstecknet från addnature var 17 april. Mitt mail från den 24e april har de inte svarat på än...
Däremot kom det ett mystiskt mail om en retur på ett ordernr jag inte känner igen för någon vecka sedan. Jag förstod inte heller vad mailet försökte framföra...
Jag har nog egentligen gett upp hoppet om att få de prisvärda skorna men ändå...
Jag har i huvudsak positiva och ganska omfattande erfarenheter, men åtminstone på senare tid har jag råkat ut för att man inte får svar när man mailar till dem ang returer. Det går i och för sig snabbt, smidigt och enkelt att bara returnera med retursedeln - men vill man fråga om nåt i ärendet först, så verkar det kunna haka upp sig ordentligt.
Med tanke på att Addnature i mina ögon tidigare fungerat klanderfritt sedan start, är det ju tråkigt att konstatera att saker och ting förändrats till det sämre.
Tidigare svarade man både på mail och telefon snabbt och löste många problem tämligen effektivt. Nu är det inte så längre enl. egen erfarenhet. Långa kötider på telefon, mail besvaras ibland inte alls trots att det är viktiga problem för mig som konsument.
Ett par gånger har mina varor gått iväg iväg till en alternativ adress, trots att jag inte önskat detta. En gång hann jag observera detta, men inte denna gång. Hade det varit jobbet varorna gått till, hade problemet varit minimal. Men nu är det 45 mil norrut, och just nu ligger ett kolli och väntar på mig just där. Väntar på att Addnature ska begära en omdirigering, men inget verkar hända...
Det känns som Addnature växt ur sin kostym, lite för snabbt.
Samtidigt, ärligt talat, hade de inte bra mycket bättre priser förr? Nu är ju priserna i linje med vad andra tar för samma vara. Då blir det enda som skiljer mellan återförsäljarna deras service och kunskapsnivå. Eller?
Har aldrig haft några större problem där och de brukar svara i telefon inom 10 min. Definitivt den frilufsbutik jag handlar mest i.
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 2 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg