Vad kunde du lämnat hemma senaste turen?

Maken...😂

...nä, han fick inte ens följa med...

Skämt å sido. Förvånande nog hade jag och barnen med oss godis hem! En hel 200g chokladkaka och lite smågodis. Vi hade från +24 grader till nollgradigt så de flesta kläder kom till användning. Ficklampa och pannlampa hade kunnat stanna hemma. Extra skosnören har jag nog burit med mig i mer än 20år, aldrig behövts. Men jag ger mig attan på att om jag plockar ur de ur reservdelspåsen som kommer de att behövas.
 
3-dagarstur i Gyllbergens naturreservat.

Använde inte blyertspennan (hade glömt anteckningsblocket hemma)
Åt inte nudlarna, potatismospåsen blev till 3 måltider.
En portion havregryn/mandelspån/russin för mycket

Onödor:
1 burk Bullens pilsnerkorv
1 burk Abba räkstuvning
men det smakade j*kl*gt gott...
2st 33cl Eriksberg lager var däremot helt nödvändigt.
 
Maken...😂

...nä, han fick inte ens följa med...

Skämt å sido. Förvånande nog hade jag och barnen med oss godis hem! En hel 200g chokladkaka och lite smågodis. Vi hade från +24 grader till nollgradigt så de flesta kläder kom till användning. Ficklampa och pannlampa hade kunnat stanna hemma. Extra skosnören har jag nog burit med mig i mer än 20år, aldrig behövts. Men jag ger mig attan på att om jag plockar ur de ur reservdelspåsen som kommer de att behövas.

Min brukar också få vara hemma, lugnast så. 🤣
Förra året fanns det en
• 2 luncher
• en extra frukost havregryn
• 2 extra USB batteri
• 3 lagers skaljacka för vinter kunde byts ut till min haglöfs lim (200g skillnad).Hade 2 vindjackor, en bomull/polyester grövre och en Löpar variant på 20g, 3 jackor totalt och 1 dunjacka... Rensa...
•2 ölkorvar
• stor nötpåse.
Önskar fjällvandra m barnen 11 &7 år nästa år eller ialf låglandsled, då behövs minimalism om jag ska orka.
De är vana att bära sin packning med ändå....:giggle:
 
En påse blåband frystorkad mat magen tål dem inte hoppas att jag lär mig till nästa tur.

Någon som vill ha frystorkad mat?
 
Senast hade jag ett par strumpor som jag kunde ha lämnat hemma. Eftersom jag var blöt om fötterna hela turen bytte jag aldrig till de torra, och hade jag varit torr hade jag ju inte behövt byta...
I övrigt hade jag med mig ca 30 ml t-sprit hem. Hade räckt till att koka upp nästan en liter vatten. Känns ändå som en rimlig felmarginal på 2 dagar. En lunch var kvar också, pga att min hemtransport blev tidigarelagd.
Jag är rätt nöjd :)
 
Power Bank 2,5 hg. En dagsranson mat 6 hg = totalt 8,5 hg. (Men om jag skulle önskat stanna ett dygn till så hade åtminstone maten behövts.)
 
Jag har en duntröja som åkt med flera gånger men som aldrig kommer till användning. Jag har ett utomhusjobb så jag är van vid skitväder och jag är varm av mig så den börjar kännas... onödig. Det är väl en 350 gram eller så som jag kunde varit utan.
 
- Mygghatt som inte behövdes då myggmedlet fungerade tillräckligt bra. 84g
- Ett extra tändstål som kom med av någon anledning 35g
- En tub liquisol då jag var lite orolig över sulorna på kängorna 70g
- teskeds- och kryddmått <20g
- minivisp 13g visserligen bättre än sporken för att blanda men också jobbig att rengöra
- konservöppnare 9g
- extra mat då jag räknade fel vid provianteringen i Ammarnäs. 2 dagar extra mat när det räckt med 1 dag extra.
- Onödigt många påsförslutare
- Ev pannlampa 75g Dock skönt att kunna ligga och läsa på kvällen de dagar man slog läger sent
- Extra flytande tvål. 60g Glömde bort att jag plockade i den packningen när jag senare la i hårdtvålen
 
Vilken rolig tråd! :)

Har nu glömt mycket av det som fick följa med i packningen, men minns väl det som störde mig mest sen vid hemkomsten:
- flera påsar potatismos (tycker inte ens om det)
- en steripen som aldrig användes
- 10 st sockerbitar till te som jag envist packade ner varje gång
- flera påsar med nötter som bara blev mer träiga och jobbiga att äta desto längre tiden gick.

Vandrade i ca 14 dagar (uppdelad i etapper).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
teoek Lämmna köket hemma! Lättpackning 31

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.