Vad har du i din mattermos?

Följande har jag i min mattermos: Risotto med trattkantareller, risgrynsgröt, pennepasta med kallrökt lax i gräddsås, laxsoppa, grönsakssoppa, spenatsoppa med ägg, lasagnette och blåbärssoppa. Tips: koka endast upp pastan, tillsätt sås och lämna rum för pastan att svälla.
 
Läser man innehållsförteckningen på Bullen Pilsnerkorv, så förstår man varför den smakar som den gör.

En gång i tiden var Bullen Pilsnerkorv, en säkerhetsuppfinning, Helkonserv. Värmebehandlad. Vare sig salmonella eller botox i korven.
Man hade haft utbrott av både korvförgiftning (botulism) och salmonella pga korv åren innan Bullens lanserades.
Frilufts rörelsen var i full sving. Konserven klarade sig utan kylskåp. Den blev en hit.

/John
 
Jag Har lagt det mesta i termosen. Men passar mig för att få pastan kokt i termosen efter ett misstag med överkokt pasta. Kokar nu hellre pastan färdig kallna och därefter värm i mikro in i termosen. Chili med stark korv, cannelloni, gulasch toppad med korv. Pannkakor och iblan glass.
 
Läser man innehållsförteckningen på Bullen Pilsnerkorv, så förstår man varför den smakar som den gör.
Svenskt gris- och nötkött (33%), vatten, nöthjärta, nötlunga, potatismjöl, fett från gris, bindväv från gris, MJÖLKPROTEIN, salt, blodprotein av nöt och gris, potatisfiber, druvsocker, kryddor, arom, antioxidationsmedel E300, konserveringsmedel E250, fårfjälster, rökarom

Korv som jag frivilligt äter ska innehålla minst 70% kött.
 
Många bra tips här! :)Vintertid brukar jag ha några burkar gulaschsoppa, det är gott med varm lunch på skridskoturer t ex. På vinterfjällturer blir det en blandning av nudlar, torkad köttfärs, grönsaker mm som görs i ordning direkt i mattermosen, bara häller på hett vatten så är det klart till lunch!
MEN jag skulle också vilja ha tips på en mattermos som håller värmen bra, har två modeller Primus men är inte riktigt nöjd.
 
Många bra tips här! :)Vintertid brukar jag ha några burkar gulaschsoppa, det är gott med varm lunch på skridskoturer t ex. På vinterfjällturer blir det en blandning av nudlar, torkad köttfärs, grönsaker mm som görs i ordning direkt i mattermosen, bara häller på hett vatten så är det klart till lunch!
MEN jag skulle också vilja ha tips på en mattermos som håller värmen bra, har två modeller Primus men är inte riktigt nöjd.

Min heter Thermos, köpte den på Ica Maxi.
Den håller tätt och håller värmen länge,
Jag häller på varmt vatten först, kanske inte nödvändigt men gammal vana.


God tur eller varm tur
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.