Vad har du i din mattermos?

Tycker man om lungmos brukar man tycka om Bullens -- och vice versa. Det är inte ovanligt att barn, och de med barnsligare smak inte uppskattar den. ;)

Jag äter betydligt hellre Bullens än Lithells. Visst, det är inte så mycket riktigt kött, men med hjärta, lunga och andra djurdelar når du en del över 70% av innehållet som kommer från djur. Jag kan tycka att om man nu väljer att döda ett djur tar man hand om så mycket som möjligt av det som föda. Och om jag nu tycker det får jag väl se till att äta det också.

Därmed inte sagt att Bullens är världens bästa korv -- för det är den inte. Men i en burk som värms direkt vid elden i skogen så tycker jag att den är bättre än många alternativ.

Jag använder själv aldrig mattermos. Jag värmer oftast maten på plats, helst över öppen eld. Om det inte är möjligt blir det oftast varmt vatten som hälls i en påse frystorkat. Efter förslagen i den här tråden kan det vara läge att prova med mattermos.
 
Nu var jag ju tvungen att prova den mytomspunna Bullens pilsnerkorv för första gången! Stekte 4st i en stekpanna hemma i köket, och lagade pulverpotatismos till. Med ketchup. Riktigt smarrigt, tände några stora stearinljus oxå för att få upp stämningen. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.