Vad äter ni med?

Vilken kåsa rekommenderar ni?
Funkar Wildo Fold-A-Cup bra, den är vikbar och liten?
Nej, den fungerar inte bäst.

Som jag skrev tidigare: "... FlexiCups rundbottnade vikmuggar. (Dvs inte Wildo's
D-bottnade - de går nämligen inte att använda som läskburkslock!)" Så FlexiCups vik-
mugg är alltså klart bättre - på grund av sina fler användningsområden. Wildo's är ju
enbart en vikmugg...
Om du nu inte redan har en vikmugg så är det FlexiCups vikmugg du ska köpa!

Vikten och funktionen som just vikmugg är helt likvärdig mellan de två versionerna...
/Odd
 
jag kör på de här träbesticken sen flera år. trevligare än plast och mer känsla.
https://www.xxl.se/eagle-products-wooden-cutlery-trabestick/p/1045391_1_style

Väger de 20g totalt tillsammans eller per styck?

Nej, den fungerar inte bäst.

Som jag skrev tidigare: "... FlexiCups rundbottnade vikmuggar. (Dvs inte Wildo's
D-bottnade - de går nämligen inte att använda som läskburkslock!)" Så FlexiCups vik-
mugg är alltså klart bättre - på grund av sina fler användningsområden. Wildo's är ju
enbart en vikmugg...
Om du nu inte redan har en vikmugg så är det FlexiCups vikmugg du ska köpa!

Vikten och funktionen som just vikmugg är helt likvärdig mellan de två versionerna...
/Odd

Har inte köpt något än, håller på att lägga allt i varukorgen.
Vart finns FlexiCup att köpa i Sverige?

Tack på förhand
 
Jag använder en slickepott till att röra om, steka ägg osv och den är bra att skrapa rent i kastrull och stekpanna innan man diskar.
Har kapat av en stor bit av handtaget och har en "vass" kant ifall man bränt fast något så kan man skrapa loss det utan skador oavsett material på föremålet.
OBS! Man måste se till att slickepotten är av material som tål hetta.
 

Bilagor

  • IMG_20200616_223002.jpg
    IMG_20200616_223002.jpg
    24.2 KB · Visningar: 315
Jag använder en slickepott till att röra om, steka ägg osv och den är bra att skrapa rent i kastrull och stekpanna innan man diskar.
Har kapat av en stor bit av handtaget och har en "vass" kant ifall man bränt fast något så kan man skrapa loss det utan skador oavsett material på föremålet.
OBS! Man måste se till att slickepotten är av material som tål hetta.

Jag har också en slickepott. Exakt samma modell som din, fast något mer kapad ;)

Jag har den enbart som diskhjälpmedel.
 

Bilagor

  • IMG_20200617_162055.jpg
    IMG_20200617_162055.jpg
    59.1 KB · Visningar: 275
Äter ur kastrullen eller rättare sagt en kopp av titan, med en spork som har långt skaft av samma material, dricker gör jag ur flaskan och lagar maten gör jag genom att koka upp vatten sen tillsätta torkad mat och låta det svälla i koppen med en grytmysare. Brännare är bsr t3000 eller msr pocketrocket 2

6abf9253195f5a3cf71c1114ac2768c7.jpg
 
Plastbestik känns fel att äta med på något sätt. Primus titanbestik har jag använt i många år. När jag jobbar värmer jag maten på ett Soto bensinkök, äter direkt ur grytan/stekpannan eller så laddar jag en Klen kanten mattermos och virar in i enl ulltröja.
 

avslutad210712

Gäst
Vi är två. Hon äter från en plastbytta av något slag och jag äter direkt i kok-kärlet. Med varsin sked. Äter vi frystorkat så äter vi med sked. Såklart av titan. Vi är varken fattiga eller snåla *ASG*. Vi sparde säker 3-4 gram. Tillsammans

Gaffel och kniv i fjällen - herregud.vem f*n bär med sig det. Javisst ja. Glömde bort hur man gör *S*

[Ändrat]

För övrigt äter jag med god aptit nästan oavsett hur det smakar]
 
Röra om med raclette spatel

Använde en raclette spatel (vet inte vad de heter på riktigt svenska) för att röra om i grytan, stekpannan när vi var ute och vandrade i fjol. Tyckte att den var lätt och att det funkade bra.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.