Vad är Reval?

Hej
Jag skulle vilja få klarhet i vilken Revalkajak det så ofta talas om här på diskussionsforumet samt lite info om kajaken: Reval Expedition

På sidan eastpole.ee finns det en MODELL som heter Reval som jag tror de flesta syftar på när de talar om "Revalen" men det verkar också finnas ett MÄRKE på kajaker som heter Reval (se revalkayaks.se)som har olika modeller bl.a. Arctic och Eskimo. Vad är vad, har de båda Reval med varandra att göra?

Är Reval Expedition en bra Kajak? En den i samma klass som Point 65s K1XP eller Eastpoles Reval?

Tror det är samma kajak, hur den står sig mot Point låter jag dock vara osagt. Farligt ämne detta =) (

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Är Trapper Response jämförbar med Reval Expedition eller Point65 K1XP? Jag syftar på kvalité, snabbhet, manövrerbarhet osv.

Trapper Response är väl samma kajak som Mari 4. Tror inte den liknar Revalen på nån punkt faktiskt.

se själv.

trapper.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips