Utrustning á la studentbudget?

Underskatta inte att skippa tält och annat tungt

gå lätt mellan stugorna och ha möjlighet att torka prylarna. Man behöver inte vara fakir för att kunna gå....

svar

jag har mest köpt min utrustning från överskott och det är ganska biligt.
sen från företag som jula och det dyraste jag ha köpt är ett tält från fjällräven, eftersom jag är ute hela året om.
låna utrustning är ju ännu billigare än att köpa den. och prova er fram var som funkar och vad som inte funkar.
sen kan man ju köpa in månadsvis så man inte köper allt på en gång.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Som skrivits i många trådar

Man kan köpa på sig en komplett utrustning, risken är att det leder till tom börs och bankkonto, samt att man får gå två varv ut till bilen med det som man trodde sig kunna vandra med, i ett lyft jämte mat, vatten och bränsle.....rätt obra m a o. Prislappen blir lätt större än man tänkt sig.
Bättre och klokare är att gå stegvis fram, låna och efter urval köpa begagnat, loppisar, Myrorna, Erikshjälpen m fl såsom Blocket och Tradera brukar emellanåt innehålla något fynd.
Det viktigaste är att man kommer ut och rör på sig. Träningsturer på lederna och stigarna hemom är väl så vederkvickande och lärande.
Men bär man med sig tron på att det här kommer att fungera turens längd i regn och blåst, brukar man komma hem positivt överraskad, åtminstone oftast.....

Med tanke på att första posten var 31 maj så har väl just denna fjälltur redan varit... :) Så frågan är: blev det slagregn, frost, mygg, skavsår, ryggont, blöta jeans, snö... eller bara en helt vanlig fjälltur? Öh, eller det där kanske är en helt vanlig fjälltur?!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips