Utmanare till Carinthia?

Jag har snöat in på Carinthias Jackor, då speciellt ISG 2.0 och MIG 4.0
Jag har ingen själv men har provat min kompis MIG 4.0.
DOCK är jag inget fan av priserna, så jag letar efter en värdig utmanare till jackorna.
Har sett en del liknande fast med softschell, som jag inte riktigt kommer överens med.
Någon som har tips?

Har en MIG 2.0 grön, ganska militärt stuk men den bästa höst/vinter/vår jacka jag haft. Fick ny tjänst där jag är mer ute och träffar folk i ledande funktioner i kommunen och då köpte jag en svart MIG 4.0, lite mer diskret och utvecklade lösningar. Gillar ärmavslutningarna skarpt med inre snölås och ändå möjlighet att stänga igen med hjälp av kardborre.

Räknar man på priserna över antal år jag använt jackorna är de jäkligt billiga!

Den första är den jacka jag använder ute i skogen och till fiske, det enda jag har behövt göra med den var att byta dragkedja och den är väl +10 år.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips