Utländska friluftsbutiker TOP 10

Från England brukar jag beställa från:
Field and Trek har ofta riktigt bra priser.
Likeys, hyfsade priser, har man tur hittar man det man vill ha till nedsatt pris.
Amazon.uk har allt möjligt mellan himmel och jord.
WebTogs har inte specialerbjudanden så ofta men när de väl har det så kan det vara på dyrgripar som WesternMountaineering och div tält. Ingen frakt när du beställer för mer än 300£.
Skor kommer ibland från Milletsports eller ActiveInstinct, de har samma ägare och personal, har inte listat ut skillnaden mellan de båda. Ofta nedsatt pris.

Alla engelska internetbutiker jag varit i kontakt med har varit mycket lätta att göra med, kundsupporten har varit underbar och transporten är ofta snabbare än från svenska företag.

Min tyska skidleverantör
Sport Conrad de säljer ut förra och förrförra säsongens skidor till riktigt bra pris. Hyfsade paketpriser. Kundservicen lite seg med att svara på mail.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.