Utländska friluftsbutiker TOP 10

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Från England brukar jag beställa från:
Field and Trek har ofta riktigt bra priser.
Likeys, hyfsade priser, har man tur hittar man det man vill ha till nedsatt pris.
Amazon.uk har allt möjligt mellan himmel och jord.
WebTogs har inte specialerbjudanden så ofta men när de väl har det så kan det vara på dyrgripar som WesternMountaineering och div tält. Ingen frakt när du beställer för mer än 300£.
Skor kommer ibland från Milletsports eller ActiveInstinct, de har samma ägare och personal, har inte listat ut skillnaden mellan de båda. Ofta nedsatt pris.

Alla engelska internetbutiker jag varit i kontakt med har varit mycket lätta att göra med, kundsupporten har varit underbar och transporten är ofta snabbare än från svenska företag.

Min tyska skidleverantör
Sport Conrad de säljer ut förra och förrförra säsongens skidor till riktigt bra pris. Hyfsade paketpriser. Kundservicen lite seg med att svara på mail.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips