USB-laddare till Nikon AW100

Hej, skulle behöva en USB-laddare till min Nikon AW100 (EN-EL12 batteri) för att ladda den från en Brunton Ember solcellsladdare. Vid googling så dyker det upp en del obskyra träffar hos "digitalkameratillbehör.se" som verkar ha en sådan. Nån som testat eller har tips på en bra laddare?

/Måns

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag har själv en Nikon AW 100 och stötte på samma problem, kamerabatteriet kan inte laddas via usb uttaget. Då jag köpt en PowerTraveller Solarmonkey Adventure som laddar upp allt via sitt usb uttag så var det länken där emellan jag letade efter och hittade.
Med sina flyttbara stift så passar den till flertalet batterier typ kameran och videokameran m.m. och inte nog med att den var billig, den fungerar också.
http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/kameraladdare/ovrigt-3/universal-laddare-till-kamera-mobilbatterier.html

Tack ör tipsen, provar batteriexpertens först då den finns i Sverige och var billigare, funkar inte den så får jag prova den andra.

xtrem; hur lång tid tar det att ladda upp ett urladdat EN-EL12?

/Måns

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips