US Military Sleep System

Vad jag vet så finns bara Regular och X-long. R = 200 cm längd och XL = ca 230 cm.
Bra variant med bara packremmar. Jag har testat att rulla ihop hela klabbet med liggunderlaget inuti bivvypåsen och det är en bra supersnabb upp- och ihop-plockningsvariant vid dåligt väder.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hur räknat de längden egentligen? är det hela påsen eller upp till så att säga "kragen"?
Är själv 196 lång å sugen på detta system men rädd att det kommer bli för litet.... fast bra med en XL variant... visste ja inte att det fanns

hade tänkt beställa men dom skriver ju aldrig storlekar på ebay, är 191cm lång så vill inte gärna chansa och den är för kort.

Ammocanman.com säljer XL versionen men har den inte listade på hemsidan man måste maila och fråga efter den då den är sällsynt.

Är ute i den värmländska vargskogen och sover i mitt US MSS i detta nu. -10 grader är det. Hade hoppats på lägre temperatur för att testa ordentligt. Inatt blir det under bar himmel.
Den fungerar riktigt bra varmt trots ett ganska tunt liggunderlag som jag skjutit in mellan goretex säcken och den gröna.
Jag använder så klart alla tre delarna idag.
Har beställt hem fyra stycken till likadana kompletta system till familj och en kompis.

Skickat från min MB526 via Tapatalk 2

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips