US Military Sleep System

Har inte följt tråden så jag vet inte om det redan nämnts men SMB säljer den också är min uppfattning.
Jepp, men deras sprillans nya MSS:er är liiite dyrare än direktimport från USA. Men mycket säkrare/transportbekymmer-friare/tullklo-lösare än egen direktimport... Och SMB-medlemskapet får man ju gratis.
 
Nu har säcken kommit.

Som många härinne vittnar om tycker också jag att kvaliteten framstår som mycket hög. Den är väldigt välsydd och rejält tilltagen i detaljer, spännen, dragkedjor o.s.v. Mitt exemplar var dessutom listad som "Excellent condition", vilket verkligen syns. Tror knappast någon har sovit i den.

Smolket i glädjebägaren är att den tvyärr blir för liten för mig - en risk som jag dock var villig att ta. Jag behöver definitivt den större storleken. Lägger därför ut säcken på prylmarknaden här ikväll och drar bort 25% moms, eftersom många lyckas få in den under tullens radar.

/Mats
 
Jag har använt deras system, sämsta skiten jag sovit i.
Trängre och tyngre sovsäck får man nog leta efter, jag rekommenderar den INTE.

Köpte Carnithia Defence 4 som jag är grymt nöjd med, betalade 1400 inkl frakt.
Slänger in min tidigare Fjällräven sovsäck när det är riktigt kallt. Ligger och myser när det är riktigt kallt.
Använder dock goretex överdraget från US systemet ibland.
 
Jag har både Defence 4 och MSS. Sovsäckssystemet är definitivt en kombisäck värd priset, och samtidigt oerhört mångsidig. Fast förväntar man sig att den ska vara så rymlig som Defence 4 (som är skapad för att rymma en innersäck och därmed väldigt stor), så biter man ju sig i svansen. Det samma gäller ju om man förväntar sig att ett system ska väga lika lite som en enda sovsäck.
 
Vad är "SMB" som ni talar om här?
Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek

En stiftelse som driver en bokklubb och som dessutom prånglar ut div. bra (och mindre bra) att ha pryttlar via det så kallade Mobförrådet. I stiftelsens styrelse sitter det ett gäng Överste1, Kommendör 1 etc. Och så var Major Johansson ledamot (och medgrundare) fram till sin död nyligen... Är man intresserad att läsa om militärhistoria etc så är det rätt bokklubb...
 
Jag har använt deras system, sämsta skiten jag sovit i.
Trängre och tyngre sovsäck får man nog leta efter, jag rekommenderar den INTE.

Köpte Carnithia Defence 4 som jag är grymt nöjd med, betalade 1400 inkl frakt.
Slänger in min tidigare Fjällräven sovsäck när det är riktigt kallt. Ligger och myser när det är riktigt kallt.
Använder dock goretex överdraget från US systemet ibland.

Hmm. Enligt spec har Defence 4 och US MSS samma bredd...

/Mats
 
Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek

En stiftelse som driver en bokklubb och som dessutom prånglar ut div. bra (och mindre bra) att ha pryttlar via det så kallade Mobförrådet. I stiftelsens styrelse sitter det ett gäng Överste1, Kommendör 1 etc. Och så var Major Johansson ledamot (och medgrundare) fram till sin död nyligen... Är man intresserad att läsa om militärhistoria etc så är det rätt bokklubb...

Gissade det, men visste inte att de sålde MSS. Verkar inte finnas ngt på deras hemsida.

/Mats
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
håhåjajansson Rymlig lätt syntetsovsäck för eget "system" Bo och sova 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.