Ursuit mps

Hur många åker i torrdräkt?
Själv tänker jag mps Ursuit som ombyte måste vara perfekt.
Problem med plastpåsar i skorna, löst.
Blöt rygg från ryggsäck, löst
 
Åker inte, ingen ventilation alls... Hellre ombyte! (Skulle jag åka ut för och prova att gå igenom så antingen min semidry. Min torrdräkt fungerar inte med skridskorna jag har.
 
Hur tät/varm är den?
Blir man svettblöt inifrån istället?

har för mig jag hört att den är svårare att ta sig upp ur vak med men hittar inte tillbaka till var jag kan ha hört det.

/Patrik
 
Ursuit Mps är en mycket tunn dräkt som snabbt går att öppna och vädra så jag tror den ändå skulle fungera att åka skridskor i. Äger ingen själv men den används tydligen när man tränar paddling så borde vara likvärdigt i svetmängd.
 
Ursuit Mps är en mycket tunn dräkt som snabbt går att öppna och vädra så jag tror den ändå skulle fungera att åka skridskor i. Äger ingen själv men den används tydligen när man tränar paddling så borde vara likvärdigt i svetmängd.

öppen dräkt så är ju säkerheten borta , men misstänker den är varm att paddla i också. Över man medvetet roll svalkar man ju sig under vatten.

/Patrik
 
Jag har paddlat i en MPS de senaste 9 åren. Även åkt skridskor i den. Den har förvånansvärt bra ventilation och är ett under av bekvämlighet. Men den har neopren i hals och ärm så är inte den dräkt jag jag skulle välja om jag skall rolla. Då krävs det latex men å andra sidan skulle jag inte använda min torrdräkt med latexmuddar att åka skridskor i trots att även den är i GoreTex. Men den har grövre tyg och är ungefär hälften så bekväm som Ursuit-dräkten. Jag kan inte förstå hur den skulle vara svårare att ta sig upp med än med vanliga kläder. Den fungerar utmärkt att klättra upp i kajaken med när jag avsiktligt har "druttat" i. Dräkten i sig värmer ju inte - den håller dig bara torr. Värmen får du av vad du har på dig under dräkten.
 
Jag har paddlat i en MPS de senaste 9 åren. Även åkt skridskor i den. Den har förvånansvärt bra ventilation och är ett under av bekvämlighet. Men den har neopren i hals och ärm så är inte den dräkt jag jag skulle välja om jag skall rolla. Då krävs det latex men å andra sidan skulle jag inte använda min torrdräkt med latexmuddar att åka skridskor i trots att även den är i GoreTex. Men den har grövre tyg och är ungefär hälften så bekväm som Ursuit-dräkten. Jag kan inte förstå hur den skulle vara svårare att ta sig upp med än med vanliga kläder. Den fungerar utmärkt att klättra upp i kajaken med när jag avsiktligt har "druttat" i. Dräkten i sig värmer ju inte - den håller dig bara torr. Värmen får du av vad du har på dig under dräkten.

Hur svettigt upplevde du det att ha en MPS vid skridsko?
 
Jag är ingen snabbskrinnare men tycker ändå inte att det är värre än att åka i vanliga kläder. Det är
Åxå vad jag normalt använder. Testat ett par gånger bara. Mer paddlare än skrinnare.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.