(Uppsala) Sunnerstastugans uthyrning öppen?

Hoj!

Någon som vet när Sunnerstastugan börjar hyra ut kajaker? Har de redan kört igång??

Jag siktar på helgen isåfall :)

Hmm.. jag kom på att jag kanske kunde släppa tangentbordet ett tag och ringa dem

De har tyvärr inte fått i bryggorna än :(
"Kanske nästa vecka"..

Det får bli någon annan uthyrning i helgen

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Kolla med Alnäs, kanske? Kajakerna ligger framme, och en del av bryggorna i vattnet. Verkar som om det finns folk där när man paddlar förbi.

Bryggorna lades igår kväll (17/4)
De flesta av kajakerna är upptagna vid räddningsövningarna i Fyrishov till helgen, så uthyrningen startar någon gång nästa vecka.
Bl.a. har den låga vattentemperaturen varit en orsak till att vi inte har dragit igång uthyrningen.

/LKS

Ok - gutt att paddelsäsongen kommer kommer igång snart!

Den låga vattentemperaturen ja - jag har visserligen aldrig dragit runt, men skulle man göra det nu skulle det väl i princip vara kört?

I helgen tänkte man inte så mycket på det när det var så fint väder (var ute en kortis i stockholm), men kylan måste ju vara helt paralyserande...

Det är så jag börjar fundera över det kloka i att ge mig ut i helgen också :(

Brukar de som är ute såhär års ha någon slags speciella skyddskläder, eller hur hanterar man kantringsrisken? - Det kan ju alltid hända, även om oddsen är låga!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips