(Uppsala) Sunnerstastugans uthyrning öppen?

Hoj!

Någon som vet när Sunnerstastugan börjar hyra ut kajaker? Har de redan kört igång??

Jag siktar på helgen isåfall :)

Hmm.. jag kom på att jag kanske kunde släppa tangentbordet ett tag och ringa dem

De har tyvärr inte fått i bryggorna än :(
"Kanske nästa vecka"..

Det får bli någon annan uthyrning i helgen

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kolla med Alnäs, kanske? Kajakerna ligger framme, och en del av bryggorna i vattnet. Verkar som om det finns folk där när man paddlar förbi.

Bryggorna lades igår kväll (17/4)
De flesta av kajakerna är upptagna vid räddningsövningarna i Fyrishov till helgen, så uthyrningen startar någon gång nästa vecka.
Bl.a. har den låga vattentemperaturen varit en orsak till att vi inte har dragit igång uthyrningen.

/LKS

Ok - gutt att paddelsäsongen kommer kommer igång snart!

Den låga vattentemperaturen ja - jag har visserligen aldrig dragit runt, men skulle man göra det nu skulle det väl i princip vara kört?

I helgen tänkte man inte så mycket på det när det var så fint väder (var ute en kortis i stockholm), men kylan måste ju vara helt paralyserande...

Det är så jag börjar fundera över det kloka i att ge mig ut i helgen också :(

Brukar de som är ute såhär års ha någon slags speciella skyddskläder, eller hur hanterar man kantringsrisken? - Det kan ju alltid hända, även om oddsen är låga!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips