(Uppsala) Sunnerstastugans uthyrning öppen?

Hoj!

Någon som vet när Sunnerstastugan börjar hyra ut kajaker? Har de redan kört igång??

Jag siktar på helgen isåfall :)

Hmm.. jag kom på att jag kanske kunde släppa tangentbordet ett tag och ringa dem

De har tyvärr inte fått i bryggorna än :(
"Kanske nästa vecka"..

Det får bli någon annan uthyrning i helgen

Kolla med Alnäs, kanske? Kajakerna ligger framme, och en del av bryggorna i vattnet. Verkar som om det finns folk där när man paddlar förbi.

Bryggorna lades igår kväll (17/4)
De flesta av kajakerna är upptagna vid räddningsövningarna i Fyrishov till helgen, så uthyrningen startar någon gång nästa vecka.
Bl.a. har den låga vattentemperaturen varit en orsak till att vi inte har dragit igång uthyrningen.

/LKS

Ok - gutt att paddelsäsongen kommer kommer igång snart!

Den låga vattentemperaturen ja - jag har visserligen aldrig dragit runt, men skulle man göra det nu skulle det väl i princip vara kört?

I helgen tänkte man inte så mycket på det när det var så fint väder (var ute en kortis i stockholm), men kylan måste ju vara helt paralyserande...

Det är så jag börjar fundera över det kloka i att ge mig ut i helgen också :(

Brukar de som är ute såhär års ha någon slags speciella skyddskläder, eller hur hanterar man kantringsrisken? - Det kan ju alltid hända, även om oddsen är låga!

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips