Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Unna mig ett Hilleberg?
- Trådstartare jjjjy66
- Start datum
Det tycker jag och det verkar som de flesta Hillebaner håller med. 
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Ska den matcha din "est" så vore det ju helfel att köpa ett Hilleberg
Du ska ju självklart leta upp ett likvärdigt/liknande tält men till bättre pris och sen hitta en webshop som du kan beställa det ifrån.
The North Face Rock22 är ett likande tält, som dock behöver två pinnar i backen för att stå snyggt, sen väger det iofs ett kilo mer. Kostar under två laxar i Sverige, billgare utomlands??
Du ska ju självklart leta upp ett likvärdigt/liknande tält men till bättre pris och sen hitta en webshop som du kan beställa det ifrån.
The North Face Rock22 är ett likande tält, som dock behöver två pinnar i backen för att stå snyggt, sen väger det iofs ett kilo mer. Kostar under två laxar i Sverige, billgare utomlands??
Tror att Unna är ett bra tält medan Akto kanske är mer av en kompromiss. Akto är rescenserat här på utsidan av ett antal personer.
Jag har sökt "kajak/solotält" och tänkte då skaffa ett enklare billigare tält, men det blir då också ett komplement till det Keron III som jag har sedan tidigare för mer krävande uppgifter.
När jag sökt har jag hittat lite Salewa, J Wolfskin, TNF osv. Tält som räcker för en man med lite prylar, eller i nödfall för två. Har dock inte kommit till skott. Har sett några beg Unna som jag blivit lite sugen på.
Jag tror de andra märkena duger mycket bra, men är samtidigt säker på att Unna uppfyller alla mina krav och lite till...
Jag har sökt "kajak/solotält" och tänkte då skaffa ett enklare billigare tält, men det blir då också ett komplement till det Keron III som jag har sedan tidigare för mer krävande uppgifter.
När jag sökt har jag hittat lite Salewa, J Wolfskin, TNF osv. Tält som räcker för en man med lite prylar, eller i nödfall för två. Har dock inte kommit till skott. Har sett några beg Unna som jag blivit lite sugen på.
Jag tror de andra märkena duger mycket bra, men är samtidigt säker på att Unna uppfyller alla mina krav och lite till...
Vi hade dina funderingar för några år sedan, när vårt gamla tält hade tagit slut. Vi valde mellan att köpa ett likadant som det gamla (VauDe) eller ett jättetufft Helsporttält som var lättare och hade snökjolar. Mellanskillnaden motsvarade ungefär två stolar på ett charterplan till Medelhavet eller en ny växel till en av cyklarna.
Vi funderade en gång till på hur mycket vi tältar på vinterfjäll och kom på att det gör vi förmodligen inte närmaste åren i alla fall.
Så, du får väl fundera på vad du ska ha tältet till och om du tycker det är värt att lägga ut extrapengarna.
/Stina
Vi funderade en gång till på hur mycket vi tältar på vinterfjäll och kom på att det gör vi förmodligen inte närmaste åren i alla fall.
Så, du får väl fundera på vad du ska ha tältet till och om du tycker det är värt att lägga ut extrapengarna.
/Stina
HUL
Vaude har ett tält som heter Hogan UL som jag provat, men dock bara inomhus. Det var lätt att slå upp och verkar vettigt, finns både som 1 och 2 personers och väger under 2kg. Tyvärr är det inte helt självstadgande, det står men är bra med linor som ökar innevolymen lite.
Är inte jättedyrt, 2300:- för 2 personersmodellen hos http://www.telemark-pyrenees.com
/Johan
[Ändrat av JoW 2004-06-30 kl 10:50]
Vaude har ett tält som heter Hogan UL som jag provat, men dock bara inomhus. Det var lätt att slå upp och verkar vettigt, finns både som 1 och 2 personers och väger under 2kg. Tyvärr är det inte helt självstadgande, det står men är bra med linor som ökar innevolymen lite.
Är inte jättedyrt, 2300:- för 2 personersmodellen hos http://www.telemark-pyrenees.com
/Johan
[Ändrat av JoW 2004-06-30 kl 10:50]
Kolla deras hemsida, då. De brukar ha utförsäljning av demoex mm. http://www.hilleberg.se/outlet.HTMJadde; sa:Blir ett Hilleberg, oöverträffad kvalité är inte gratis precis. Made in Estonia, inte bara kajaken alltså =)
/Håkan
[Ändrat av Håkan K 2004-06-30 kl 13:53]
Liknande trådar
- Svar
- 5
- Visningar
- 544 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg