Ultralätt sovsäck sökes

Ett annat alternativ är en Haglöfs LIM 50, vet inte vad den väger men den är lätt.
Lycka till med pilgrimsvandringen.

LIM 50 väger ca 550g och går att komprimera till 1liter. Detta är en stor fördel med den.
Men den har en komforttemp på +14gr och det kan vara en nackdel ibland.
Men visst är det ett alternativ!
//Peter

Hej!

Ni verkar ha bra kolla på läget på UL säckar, är det någon av er som provat Julas "Sovsäck ultralätt 10 °C" ungefär halva vikten som min nuvarande sommarsäck så jag undrar om den kan vara något att byta över till. Vart rätt nöjd med Julas övriga friluftsartiklar så det är därför jag undrar om någon provat den? :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Folk kommer vilja veta vart du tänkt använda den. Då det är stor skillnad på sydsvensk och nordsvensk sommar. Än större skillnad om du tänkt ha den utomlands.

Mvh / Johannes

Ha som sommar säck då man ligger ute i hammocken varma sommarnätter är tanken. Säcken jag har nu tar onödigt stor plats i väskan..:/

Den lättaste säcken är Yeti Passion One. Reggad för typ 10 grader på ca 265 g. Ägde dom i någon vecka innan jag bytte dom mot Passion Three. Den har en fillpower på 900, har för mig att den har dragkedja men ingen dragkedjeisolering. Har för mig att den är mindre än en läskburk i sin packpåse.
Köpte den när den kom på startrea, nu ligger den på ca 3000 kr skulle jag tro, i Tyskland. Denna säck är producerad inom EU.

PHD har ju redan nämnts, hos de kan du även beställa din sovsäck precis efter dina önskemål (vattentät eller ej, lätt eller tung, varm eller kallt osv osv)
Jag har hittills bara en jacka och deras dunfilt men älska verkligen deras grejer. Super skön känsla som gör att man snabbt glömmer bort den lite högre pris när man sedan jämför mot enklare säckar osv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips