Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tvätta tält?
- Trådstartare rimn
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Jag brukar också tvätta tältet rest. Om det behövs använder jag "mild tvållösning" som det brukar heta. Jag tror inte att vävarnas beläggning mår särskilt bra av starkare tvättmedel.
rest tält
svampa med ljummet vatten och lite medel
spola av med slang
låt torka
om du har mögel på kan du köra med special-medel för detta... eller diskmedel i svag lösning och flera gånger tvätt...
självfallet fins det puritaner som kommer att peka på de kemiska skilnaderna mellan olika rengöringsmedel, oftast är dessa små och samma medel med mer eller mindre vatteninnehåll säljs i olika dunkar/flaskor med rejäla skilnader i literpris. Biltvättmedel (utan vax) och grovrengöring på 5l dunk är ett bra exempel på detta.
men visst om du går på extremt skitdyra medel så blir skillnaden större.... men oftast är detta overkill
svampa med ljummet vatten och lite medel
spola av med slang
låt torka
om du har mögel på kan du köra med special-medel för detta... eller diskmedel i svag lösning och flera gånger tvätt...
självfallet fins det puritaner som kommer att peka på de kemiska skilnaderna mellan olika rengöringsmedel, oftast är dessa små och samma medel med mer eller mindre vatteninnehåll säljs i olika dunkar/flaskor med rejäla skilnader i literpris. Biltvättmedel (utan vax) och grovrengöring på 5l dunk är ett bra exempel på detta.
men visst om du går på extremt skitdyra medel så blir skillnaden större.... men oftast är detta overkill
självfallet fins det puritaner som kommer att peka på de kemiska skilnaderna mellan olika rengöringsmedel, oftast är dessa små
Har du jämfört hur det är att diska med Yes respetive Eldorado-diskmedel nån gång? Hur mycket Eldorado du än trycker i så kommer Yes vara bättre. Så även om det till synes är liten skillnad kan det ändå vara stor skillnad i slutändan.
Så håll dig till mildare varianter; tvålflingor, Y3, Techwash tex.
HBs metod med weetextorkning fungerar väl.
Har du jämfört hur det är att diska med Yes respetive Eldorado-diskmedel nån gång? Hur mycket Eldorado du än trycker i så kommer Yes vara bättre. Så även om det till synes är liten skillnad kan det ändå vara stor skillnad i slutändan.
Så håll dig till mildare varianter; tvålflingor, Y3, Techwash tex.
som jag skriver
i grunden samma medel men med olika vatteninnehåll och hur som helst skall blandningen vara svag vid rengöring av tält.
vill man köpa specialmedel så får man (om nu Yes kan klassas in där
BZ/
Nej, det är rätt stor skillnad på tvättmedel och tvättmedel (diskmedel). Mildare tvättmedel är i princip helt baserade på tvål som är tämligen skonsamt mot det mesta. Medan de flesta maskintvättmedlen och även många diskmedel innehåller allehanda enzymer som kan påverka ytskikt och impregnering. Därför skulle jag i alla fall inte ta första bästa flaska/ask hemma och börja tvätta.
Nej, det är rätt stor skillnad på tvättmedel och tvättmedel (diskmedel). Mildare tvättmedel är i princip helt baserade på tvål som är tämligen skonsamt mot det mesta. Medan de flesta maskintvättmedlen och även många diskmedel innehåller allehanda enzymer som kan påverka ytskikt och impregnering. Därför skulle jag i alla fall inte ta första bästa flaska/ask hemma och börja tvätta.
maskindiskmedel... que?
anstränger du dig hårt för att läsa in saker som inte fins eller?
BZ
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 43
- Visningar
- 7 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips