Trasigt Thermarest liggunderlag! Garanti?

Fick ett Thermarest liggunderlag i julklapp för några år sedan (köpt på intersport tror jag)
Under en vecka i fjällen märkte jag att det läckte och jag fick ligga på platt liggunderlag resten av veckan. Har ju läst att Thermarest har en s.k. "Limited lifetime warranty".
Tror ni den kan täcka det?
Har inte behandlat liggunderlaget illa, och det funkade perfekt bara några veckor innan det gick sönder. Använde det enbart inne i tältet.
Skulle kanske kontakta Thermarest? Har de någon svensk kundservice?

Mvh Olof
 
Jag köpte ett Therm-a-Rest självuppblåsbart liggunderlag 3/4-längd i Alaska 1989, ca år 2000 lossnade limfogarna och jag mejlade bolaget. De bad mig skicka det till dem och ett tag senare fick jag ett nytt från USA.
 
Jo då, fick svar ganska snabbt.
Men han påstod att det var punktering och att det inte täcks av garantin. Ska kolla lite noggrannare om jag inte kan hitta den där läckan... Hoppas bara det är i en fog :p


Ok, tack för svar. Jag har också ett Thermarest som inte håller luften och misstänkte att den där garantin inte var så mycket att hänga i granen. Frågan är hur man bevisar att det inte är punktering som man orsakat själv (vilket jag är ganska säker på att jag inte gjort)?
 
Ok, tack för svar. Jag har också ett Thermarest som inte håller luften och misstänkte att den där garantin inte var så mycket att hänga i granen. Frågan är hur man bevisar att det inte är punktering som man orsakat själv (vilket jag är ganska säker på att jag inte gjort)?
Precis samma sak har jag funderat på. Dock utan att komma på något vettigt :p
 
Jag har lagat punkteringar flera gånger på mitt Thermarest ProLite. Snäckskal på klipphällar har nog oftast varit orsaken till skadorna.
Läckorna är lätta att hitta genom att sektionsvis tvinga ned det uppblåsta liggunderlaget under vatten.

Rengöring med bensin eller aceton och en droppe LiquiSeam över läckan har visat sig fungera bra för mig.
En litet snitt orsakad av en pennkniv reparerade jag på samma vis men där kompletterade jag det hela med en bit vävtejp.

Inget läckage hittills i år peppar, peppar..
 
Ok, tack för svar. Jag har också ett Thermarest som inte håller luften och misstänkte att den där garantin inte var så mycket att hänga i granen. Frågan är hur man bevisar att det inte är punktering som man orsakat själv (vilket jag är ganska säker på att jag inte gjort)?

95 procent av alla skador skapas av användaren som kallar "yttre våld" o dessa täcker inte garantin
pga att användaren har skapat skadan. Kan ske under vanlig användning
Många människor tror att det är bara att reklamera när sin utrusning går sönder o om de inte får ersättning av ny vara så är det en skit produkt o inget att ha
Har användt Thermarest sen början av 90 talet, ser ut som ett lapptäcke men fungerar alldeles utmärkt.
 
Ser inget större problem i detta.

Alternativ 1: En skarv läcker.
Åtgärd: Täcks av livstidsgarantin.

Alternativ 2: Klassisk punka
Åtgärd: Lagas lätt själv.

Punkalappar på TaR hör liksom till om man använder dem.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.