Transport av smör och ägg

Finax Shake 'n Bake Pannkaks Mix heter den. Har spanat in den ett par gånger, men allt sånt där gluten/hälso/eko etc. får mig att rygga lite, menar om inte behovet finns att avstå från nåt. Kul att den funkar, dock.

Nja...... Jag tror shak'n bake är hårda pappförpackningar va? Den här var en mjuk vit plastpåse med etikett. Ska kolla om jag har en kvar hemma i skåpet.

Håller med dig på det där hälso/eko-tjoflöjtet, men i detta fallet blev det en "kajakvänlig" pryttel, och mina reskamrater blev glada när jag typ dag 7plockade fram och gjorde pannkisar i nordnorge i somras. Till detta serverades sylt av varma koppens jordgubb/vaniljsoppa med halva mängden vatten. Smaskens till sista slicken!
 
Äggrör(a)

Brukar packa ner några ägg i ett papprör, ett sådant som man skickar ritningar eller bilder i.
Har kapat av det så att det rymmer 3 ägg med några bommulspads emmelan sedan är det bara att trycka dit locken. Passar perfekt i en av sidofickorna på säcken. Sedan är det bara att knäcka äggen i en plastpåse skaka lite och sedan doppa ner i kokande vatten, taupp några gånger för att klämma till lite så har du en härlig äggröra uta kladd och klet.
//Affe
 
Bra tips med äggröran. Själv gillar jag ägg till frukost och proteinet ger mig en skön mättnadskänsla. Fast när det gäller protein finns det säkert en uppsjö med olika tips på vad man äta.

Själv har jag svårt för havegryn i gröt. Har provat parma minutris och det är gott men blir kladd. Müsli och ägg står jag mig bäst på.

För baslägerbaserade turer i närområdet åker både muurikka, fläsk, ägg, öl och allt annat gott man kan tänka sig med hemifrån. Det jag hade i grundtanke var att transportera ägg i ryggsäck över fjället och smör på ett sätt så det inte läcker ut i ryggan.

Tack, för alla bra tips och erfarenheter som ni delar med er av :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.